Arhiva zilnică: 13 Iulie 2012

VASALITATE

Motto:”Subordonează totul, scopului propus!” -Napoleon

Era deviza de viaţă  a lui Napoleon.

Pe zi ce trece, mă conving, de nevoia Europei, de noi românii în Uniunea Europeană.

De noi demni, sau de noi vasali.

De fapt, nu de noi, harnicii şi gânditorii , ci de noi obedienţii, acceptori ai conceptului de austeritate.

Li s-a indus, subliminal, că am fi o gloată dirijabilă cu bâta, căreia, să-i fie impuse rigorile imixtiunii altora.

Am senzaţia, că înfumurării închipuite, i se pare că am putea fi şoricelul la cheremul ghearelor cuiva.

Ce şoc, să fim un popor abil, demn de elemente surpriză, în gândire şi acţiune.

Cum?

-Am mers noi înşine, la Reuniunea CE, în ciuda cutumei, că le vom fi fost puşi pe tavă.

-Am demontat, cu o mişcare de geniu universal, rânjetul sardonic, al celor ca ne promiseseră pe tavă sardanapalilor, care vorbesc despre  democraţie, de parcă ar merge să urineze.

Iuţeala de gândire şi de acţiune, a românului  adevărat, i-a surprins, crezând, convinşi prin minciună,  că am fi o turmă manipulabilă.

În fapt,    în afară de vasalitate, ce-mi poate aduce această UE?

Dacă aş fi   Ponta, i-aş reteza-o scurt,    cu un simplu gest :

”stai cuminte cucoană, România, este a Românilor, care, prin aleşii lor demni, Parlamentul, au hotărât ce vor!”

„De ce n-ai scos un „achtung,”fie şi ipocrit,  când se produceau atrocităţile desfiinţării spitalelor, şi ajutoarelor de sănătate, în timp ce banii împrumutaţi, dispăreau  fără urmă?”. „Îţi convenea?”

Poate raţiuni economice, de repararea dezastrului , în care am fost aduşi,  să determine rezeva diplomatică a Premierului, faţă de insolenţa imixtiunii, la care asistăm.

Posibil.., înţelepciunea lui „frica păzeşte bostănăria”, dar ar fi poate necesară o atitudine fără echivoc, faţă de încercările unora  „de a-şi băga nasul, unde nu le fierbe oala!”

Spiritul democratic, ar arăta altfel.

Doar tendinţa de  de vasalitate, feudal acceptată, îl  poate pretinde distorsionat.

Madi şi Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Istoria