JURĂMÂNTUL LUI HIPOCRATE

Îngrijorat de mâna umflată a soţiei, o caut pe doamna medic de familie. N-o găsesc, nici la Policlinică, nici pe mobil. Este probabil foarte ocupată. Mă întreb însă, cu ce! Pentru că, noi, eu şi soţia, n-am mai solicitat-o de peste un an.

Condiţiile de sănătate, se pare că au început să se amelioreze, deci n-ar avea în opinia mea  prea multe preocupări.

Poate pe Facebook, nefiind încă măritată. M-am gândit, într-o clipă de bunăvoinţă, că probabil, se gândeşte să practice metoda extrem-orientală, care are în vedere sănătatea, nu boala pacientului.

Adică, se interesează, ca el să nu devină victima agresiunii microbiene, şi să-i dea dânsei, bătaie de cap.

Pentru asta, era firesc, să primim un telefon, să ne bucurăm reciproc, de eficienţa metodei sale. Nu, nici vorbă, într-un an, măcar un apel. Am recurs tot la prietena mea farmacista, care mi-a recomandat un gel antiinflamator.

Spre bucuria mea, pare a da rezultate.

Mi-a rămas însă pe inimă, indiferenţa de o indolenţă incalificabilă a acestui tânăr cadru medical.

Şi mă întreb îmbufnat: merită oare vreun respect?  Nu-şi declasează profesia? În afară de nişte consideraţii verbale, degradante  în primul rând pentru mine, deci nu le voi folosi, aş dori să constat, că nu ştiu, de ce şi-a irosit tinereţea, în Facultatea de Medicină.

Apoi, că tot e la modă Jurământul cu mâna pe Biblie, cred că Jurământul lui Hipocrate, ar trebui completat cu:”jur, ca medic de familie, să merg eu la pacienţii sănătoşi, nu să-i  aştept la mine, bolnavi!”

Asta, în subsidiar, înseamnă, să-şi deschidă un Catalog cu pacienţii care îl onorează, iar periodic, să aibă sensibilitatea să-i sune el puţin,   să-i întrebe de sănătate!

Preocuparea faţă de starea celor cărora le-a devenit medic de familie, ar trebui să fie fundamentul statutului său de profesionist  responsabil.

Madi şi Onu

6 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

6 răspunsuri la „JURĂMÂNTUL LUI HIPOCRATE

  1. kuvinte

    Doamne-Fereste!Sa te auda Dumnezeu cu vorbele astea!
    Daca ar fi asa,m-as intoarce azi in Romania fara sa stau pe ganduri.
    Pe principiul,daca sistemul medical este atat de bine pus la punct,nu vreau sa ma gandesc cum sunt celelalate.
    Asta este marea mea durere legata de Romania.Sistemul medical!
    Am cateva patanii legate de sistemul acesta,pe care doresc sa il ocolesc cat se poate de tare.
    De-aia imi plac tarile nordice!Ai medicul gratuit,la dispozitia ta,ori de cate ori ai nevoie.
    Chiar te suna si te cheama,din 6 in 6 luni la un control de rutina!
    Aici,nu te costa decat stomatologul.Doar ce este pentru infrumusetare.

    Sanatate multa!Sa nu ne lovim de ei!

    • Madalina, ma lasi fara cuvinte. Ca un gest de multunire, iti sugerez, si te rog sa citesti postul „Medic de familie”,în care si-a SPUS CUVANTUL O REALITATE TRISTA. Cu preţuire!

      Onu

      • kuvinte

        Dupa cum iti spuneam, am cateva dureri legate de sistemul ăsta nesatul si ahtiat dupa multi bani.
        Se intampla in urma cu un an sa fiu nevoită sa ma operez la una din masele de minte (operație relativ usoara).Locuiam in Sibiu atunci.Avand dureri groaznice de masea m-am apucat sa alerg din cabinet in cabinet si sa intreb care e procedura, cat dureaza, cat costa si tot necesarul. Am ramas surprinsa de faptul ca ei nu se ocupau de asa ceva. Stomatologii se ocupa de fapt, doar de lucrari simple. Am trecut cu vederea si am plecat in Craiova pentru operatie.Mi am dat seama ca trebuie sa fiu cat se poate de atenta si de aceea am apelat la una din verisoarele mele care este medic stomatolog. In 20 de minute eram pregatita sa plec de acolo. Foarte simplu.Imi mai ramasese un singur lucru:peste o săptămână, de scos firele!
        Trece saptamana si incep sa iau la rand stomatologii. Primului i-am zis, va rog sa va uitati cat se poate de atent, este vorba despre trei fire.In 2secunde terminase.Am plecat mandra si tare fericita.Am zis sa il consult si pe al doilea..care, m-a impresionat gasindu-mi alt fir acolo!! Am zis, ce noroc ca am fost smart si am încercat si aici! Dupa o luna de zile, corpul meu elimina cel de-al treilea fir, singur.Pentru ca l-a respins.Si multumita Celui de Sus, nu am făcut ditamai infecția.
        Si am plătit ori de cate ori am fost la ei.Ca fiecare cetatean de altfel.
        Platim pentru nimic si suntem tratati din părți! Asta e unul din lucrurile care ma fac sa nu-mi doresc Romania, din pacate!
        Daca mai continui, termin de scris o carte:)

  2. Imi place sa te ascult, poti sa scrii si doua carti.
    Cred insa, ca ai fost si o mica ghinionista!
    Iar faptul ma intristeaza. Desi, la vitalitatea ta spirituala, nu si-ar avea loc, vreo forma de ghinion.
    Acum esti bine?
    Daca da, uita totul, si paseste semeata, in viata!
    Este o invatatura pe care am extras-o din blogul tau.
    Viata e frumoasa, daca o vizualizam ca atare! 🙂
    Onu

Lasă un răspuns

