Liberalii şi micii producători agricoli,

Trăim vremuri anacronice politic!

M-am bucurat de USL, considerând, că va promova un reviriment al agriculturii româneşti. DRACI!Ieri, gospodarul care mă aprovizionează cu produse lactate, legume şi zarzavaturi, vine la mine şi mă roagă:

-”bre,ajută-mă să las roşiile astea, la matale,că nu mă lasă poliţia locală, să vând.

A venit un poliţist tânăr, şi mi-a spus că dacă mă vede vânzând, mă amendează.

– Cum, dar mata, nu ai certificat de producător? , îl întreb eu, efectiv nedumerit.

-Bre, glumeşti? Păi matale nu ştii că i-a desfiinţat şi pe ăia cu pieţişoara volantă?

-Eu cred că mata, mă iei peste picior, pentru că sunt cumsecade şi-mi transform holul, în depozitul dumitale de marfă!îi replic eu, făcându-i cu ochiul, şoltic,

–Ai, bre, că nu-mi arde de nici o glumă, că-s speriat rău de tot. Noroc de poliţistul ăsta tânăr, că nu m-a şi amendat. Dar ce mă fac eu cu truda asta nevalorificată?

Îl înţeleg, mai ales că eu, agrarian, ca aspiraţie politică, am militat pentru iniţiativa privată în agricultură. Şi pe cât posibil, pentru o agricultură industrializată, ca în tările civilizate agricol:

America, Germania, Franţa, Benelux, şi cine mai ştie, care, prin lumea asta largă.

Ba, pentru asta, am intrat şi în PNŢcd.

Dar, n-a fost să fie!

M-am izbit pe viu, de incapacitatea politică lamentabilă, a celor care au şi pierit în hăul impotenţei spirituale în această direcţie.

 Şi, cu toată îngrijorarea, tare mă tem, că şi liberalii, cu măsuri în genul celei de mai sus, nu vor fi priviţi tot ca nişte „ţărănişti retrograzi”, a căror raţiune de a fi este teama morbidă, de colectivizare. A se citi „agricultură industrializată”,irealizabilă, fără asocierea micilor proprietari, în vederea comasării terenurilor, care să permită valorificarea utilajelor agricole, de mare capacitate şi randament.

 Mi-au declanşat aceste trăiri, necazurile lăptarului susamintit.

Iar surpriza mea este că poliţia uslistă,în frunte cu un liberal, parcă, în loc să se ocupe de probleme specifice,îl prigoneşte pe bietul producător agricol, care încearcă, să nu lase să moară, măcar bogăţia naturală, generos dăruită  de graţia divină!

Mai bine, le-ar elibera certificate de producător, fără potlogării, care ne trag înapoi!

Onu

44 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Politică

44 de răspunsuri la „Liberalii şi micii producători agricoli,

  1. Mdap..ai perfecta dreptate..

    Rene

  2. Din păcate, comentariul făcut, n-a apărut. Spuneam că nu vorbesc decât despre ceeace mă impresionează. Iar dacă ceva nu a fost corect, îmi fac fără ezitare, Mea culpa. Şi te mai rugam, să-mi spui şi mie, anecdota despre Socrate!
    Onu

Lasă un răspuns

