PUDOAREA PISICII

Ieri, în timp ce mă bărbieream la baie, Puşa, pisica mea, începe să miaune privindu-mă insistent.

Îi răspund, o întreb ce vrea, dar ea continuă, cu un ton parcă de alarmă.O rog să tacă, dar ea, miau şi miau. Mă enervez, bat cu piciorul ameninţător, se sperie şi fuge.  Soţia, mă ceartă, că nu mi-e milă de ea (de pisică).

Scena se repetă de câteva ori.

La ieşirea mea din baie, aud nisipul din cutia pisicii. Atunci, am înţeles. Ea  săraca, îmi spunea că are nevoie, şi să ies puţin.

Îi povestesc soţiei.Vezi, îţi spunea că îi este ruşine, şi te ruga s-o laşi să-şi facă nevoile. Da, măi, adaug eu, spre deosebire de unii nesimţiţi, depe stradă, care se rezolvă, pe sub ferestrele oamenilor, fără nici o jenă.

Într-un gest de regret, mă aplec spre pisică, şi o mângâi lăudând-o. Parcă înţelegând, toarce încetişor, şi mă împinge  uşor cu capul, fără nici o reticenţă.

Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Poveşti

2 răspunsuri la „PUDOAREA PISICII

  1. Ce dulce esti! Si tu si pisica!
    Deunazi am patit-o si eu cu Kitty, draguta mea pisica.
    Venind de la servici sunt obisnuita sa o vad impingand poarta in stilul languros, foarte specific, lipindu-se de ea. Bineinteles ca toate gesturile pisicutei imi arata ca masina mea a trezit-o dintr-un somn foarte adanc, dar nu e suparata si ma lasa sa o mangai.
    In ziua de care-ti povestesc insa, cand m-am apropiat de casa, o vad sarind gardul de la vecini si taindu-mi calea intr-o clipa ca un fulger cafeniu. Nu cred sa fi vazut vreodata o pisica atat de grabita, era de-a dreptul transfigurata de efortul depus pentru a mentine viteza. Apoi, dupa ce am deschis poarta, revad aceeasi scena obisnuita: Kitty se intinde languros langa poarta, parca trezita din somn. Iti zic, pentru o secunda m-am gandit daca nu e cumva alta pisica…dar nu, era tot Kitty a mea cu …personalitate …

    • Pentru „dulce”, am să-ţi răspund, că prin ochii tăi superbi, te văd la fel de languroasă, cum îmi imaginez eu tainele Orientului.
      Iar Kitty, nu putea să fie decât pe măsura prietenei ei, cu efluvii exotice. 🙂
      Onu

Lasă un răspuns

