JUSTIŢIE DIVINĂ

În loc de motto: “Consider că fericirea constă în felul în care ştim să trăim clipa”-Adeena

Dimineaţă, în timp ce-mi savurez licoarea matinală, aud zgâlţâituri puternice la uşa de la intrarea blocului.

Unii, bucureşteni, încă se mai află în stadiul primitiv al primului impuls.Se vede treaba, că educaţia/civilizaţia,  se prinde tare greu, de unii.

Sau poate inteligenţa nativă, că orice existenţă/lucru îşi are regula sa , care trebuie respectată.

Până să-i deschid femeiii isteroide , de mai-mai să ne smulgă uşa blocului,  a apărut de la etaj, un bărbat, şi i-a deschis. La întrebarea mea, „unde mergeţi?” tot bărbatul mi-a răspuns, că au venit la tatăl lor, care murise azi noapte.

Şi a dispărut pe scară, cu individa brutală, care dacă n-aş fi un feminist convins, aş califica-o în consecinţă.

Apucasem să-i spun un automat:„Dumnezeu să-l ierte!”

După numărul apartamentului, am dedus că este vorba de Tăsel, un cardiac, fumător convins.

Până aci, nimic deosebit, în afară de brutalitatea străinei de bloc, în raport cu uşa, şi cu mitocănia ei de a nu –mi răspunde la întrebare.

Mă gândesc la perpetuarea speciei, şi mă întreb ce brute vor rezulta din această creatură.

Să revin la bietul Tăsel, care a scăpat de restricţii, din care, primordială era  atenţionarea expresă a medicului,să nu fumeze.

Cu băutura, se mai stăpânea, câte o berică pe zi, după cum mai reuşea să scoată  mai mult forţat,câte un ban, de la mama sa. Am uitat să spun, că Tăsel era şomer.

Dar dramatismul situaţiei este altul.

 Tăsel îşi bătea mama, drăcuind-o cu invectivele:

” Când dracu mai crăpi odată, că n-o să te aştept toată viaţa pentru apartament!”.

Vă imaginaţi ironia sorţii?

 Mama supravieţuieşte fiului care o bătea, ca să-i rămână lui locuinţa.

Nu ştiu, câtă justiţie divină este în acest caz, dar mă gândesc cu milă, la lăcomia lui Tăsel.

Şi mi-o imaginez pe mama lui, chincită la căpătâiul lui, îngânând disperată:

”Tăsele mamă, îţi dau tot, dar te rog, întoarce-te!”

Mama, uită şi iartă totul, odraslei sale.

După spusele vecinei sale, care i-a luat de câteva ori apărarea, bâtrâna i-ar fi trecut apartamentul ,dar se temea să nu-l dea pe băutură.Acum, l-ar vrea oricum!

E plină de tristeţe viaţa, de aceea, cred, că principiul Carpe diem al Adeenei , din moto, trebuie să fie un imbold către înţelepciunea de a ne bucura de

 Nimicul, care este clipa!

Onu

9 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Proză

9 răspunsuri la „JUSTIŢIE DIVINĂ

  1. Este… justiție divină
    De pildă, de dimineață am repezit-o pe mama-soacră, în ciuda calmului meu recunoscut și mai ales aparent, chiar în secunda de dinainte să-mi pară rău. Jumătate de oră mai târziu, în loc de pâine, mi-am feliat un deget, cu un cuțit destul de tocit, de altfel.
    știi cum se spune la noi, cavalere? Dumnezeu nu culcă-te!

    Revenind la cazul relatat aici, uneori îți mai vine să și scuzi astfel de comportamente, mă refer la doamna gălăgioasă, în astfel de momente, adică pot să înțeleg, nu lipsa de bun-simț sau de politețe, civilizație, ci refuzul de a se mai plia pe ele în momente extreme. O fi sau nu cazul doamnei. Nu știu. Dar e o perspectivă. Alta.

    Anca

    • Cecilia, Dacă mi-ai spus cavalere, trebuie, în consecinţă, să mă port ca atare.
      Şi cred că ai dreptate.
      Uite, pe degetul tău tăiat, l-aş numi Tăsel.Iar prin acest com, îmi explic blândeţea frumoasă a chipului tău, şi lecţia delicată pe care mi-ai dat-o.
      Ai dreptate, fiecare se poate comporta conform starii de moment, buna sau rea.
      Totusi,educaţia, ca şi mersul, se învaţă odată pentru totdeauna.Mi-ar fi greu, cred acum,să merg în patru labe,de suparare, prin lume.
      Mulţumesc!
      Onu

  2. Destinul unui om e caracterul sau…iata ce exemplu bun 🙂

Lasă un răspuns

