PORTRET COMUNISTOID

În loc de motto:„comuniştii nu iti dau pace”-lillianna26

Mărturisesc, am avut o ezitare, când am scris titlul. Am şi văzut ochii scăpărând de inteligenţa zâmbetului autoarei motto-ului, lillianna26, alias rene 2686, aliasRenata.

Când scriu Renata, mă gândesc la Renate Weber, europarlamentar, a cărei prestanţă, mie, ca bărbat, destul de exigent, în privinţa universului feminin , îmi impune efectiv, copleşitor.

Dar nu aceasta este ideea postului.

Comentariul Renatei, a zgândărit ceva în mine. Ceva statuat pe baza unei experienţe suficiente de viaţă masculină.

Vreau să spun, că destul de rar, am cunoscut persoane, care să îmi impună prin comportarea lor spirituală, care să lase urme  în memoria gândului.

Ca să nu se găsească vreun deştept comunistoid, precizez, că “memoria gândului” are pentru mine semnificaţia clipei, a acelui moment, inefabil, pe care îl trăieşti în vecinătatea a ceva deosebit.

Nu este vorba de vâlvătaia entuziasmului clipei, care se transformă în minciună aparent comestibilă, asemenea unei ciuperci otrăvitoare.

Este vorba de o stare de echilibru, specifică unei educaţii temeinice.

 Am mai spus despre colegul de cameră, estonianul, pe care în peste doi ani, nu l-am auzit măcar drăcuind, dar- mi-te înjurând.

 Chiar, îmi amintesc amuzat, că pe această temă, ne-am surprins  copios.

Într-o zi, când nu am obţinut rezultatul aşteptat din nişte calcule, m-am descătuşat prin nişte înjurături, şi lucruri aruncate cât colo,

 el, estonianul, m-a privit cu ochi largi,  şi fără o vorbă, a ieşit din cameră.

 Mai târziu, s-a justificat:

-”nu am înţeles reacţia ta, şi am preferat să te las să te desfăşori, în voie!”

Atunci, râzând prosteşte, l-am întrebat:

-“cum tu nu simţi nevoia unei descătuşări, înjurând cât mai suculent?”

-nu, a răspuns el, pentru că, nu văd  cum mă ajută să rezolv problema!

 Calmul şi aparenţa justeţei răspunsului său, mi-au impus, şi din acel moment, nu mi-am mai îngăduit înjurături “suculente”, faţă de el.

 Nu ştiu de ce , comentariul lui rene2686,

 mi-a amintit despre estonian.

Cert  este, că m-a zgândărit la titlul respectiv, pe care îl voi continua în alt episod, deşi nu cred să prezinte   vreun interes, nefiind pur anticomunist, la modă.

Pentru vizitatorii mei , menţionez însă, că nu consider comunismul mai rău decât Societatea în ansamblu. Şi dacă nu s-ar exhiba manifestările atavice din fiecare dintre noi,  ar arăta poate altfel.Chestie de egotism.

Ca un exemplu firav, voi spune că sălbăticia de la pomeni, sfintele moaşte, reduceri, şi agheazmă, emisiunile de bârfă şi bălăcăreală, pe seama cărora se scot bani, mizându-se pe ignoranţă şi ineducaţie, pe care le stimulează, valorificându-le, (la fel procedau comuniştii, promovând mâncătoria între oameni, stimulând critica şi autocritica!), le consider triste argumente, de manifestări comunistoide.

Onu

26 comentarii

Din categoria Diverse ..., Pagini de Jurnal, Politică

26 de răspunsuri la „PORTRET COMUNISTOID

  1. ..” nu consider comunismul mai rău decât Societatea în ansamblu. ” hmm…acest „Fragment”mi-a amintit de vorbele lui Edgard O .Wilson..sociobiologist…care spunea despre marxism ca este o teorie frumoasa insa problema este ca nu se refera la specia care trebuie..da Omul e mult prea egoist…Defapt insasi Marx care a vazut primele derivari de la Teoria sa a declarat ca:’daca ei sunt marxisti atunci el nu este 🙂
    Hmmm…comunismul asta …pacat ca am trait atat de mult sub influenta ideologiei ..si mai mare pacat ca inca exista oameni si nu putin la numar care plang comunismul „pierdut”
    Hmm..am lungit vorba si poate am vorbit prostii
    Doar ca asta mi-a venit in minte cand te-am citit
    Dragul meu OnU
    🙂

    Rene

Lasă un răspuns

