CĂLDURĂ MARE

 Nu cred că pe timpul lui Caragiale, să fi existat aşa ceva. O resimt şi eu, fără să fiu un tip prăpăstios.

Duminică, am fost la Mogoşoaia, unde am perceput demonul căldurii.

La un moment dat, am simţit , pe lângă somnolenţă, o stare de sfârşeală sufletească, de-mi era indiferent  ce se întâmplă cu mine.

Era un gen de depresie, când ca atunci, la febră, totul creşte, devine mare, sufocant, exasperant. Mi-am revenit în taxi, la întoarcerea către casă.

M-am gândit la „sinucigaşul” de pe calea ferată. Poate într-o criză de disperare, ca a mea, de la Mogoşoaia, nu i-a mai păsat cât de tare calcă pe acceleraţie, numai să uite, să scape de această apăsare a căldurii.

Povestindu-i soţiei, m-a privit surprinsă:” dar de când, îmi simţi tu, stările de discomfort?”

Percepţiile mele depresive fuseseră aidoma, cu ale ei.

Dar cred că  la inflamarea creierului, la temperaturi înalte, mintea începe să abereze, să vadă comploturi, reavoinţă, atentate!

Azi, soţia îmi povesteşte despre elicopterul cu un om de afaceri, prăbuşit într-un lac de acumulare.

Îmi mai amintesc de un asemenea eveniment, cu oameni de afaceri, tot într-un accident de elicopter.

Îi spun:”măi, parcă e o afurisenie, să nu putem şi noi încheia nişte afaceri ca lumea! Să fie folosit vreun dispozitiv electromagnetic, telecomandat, care să decupleze de la sursa de energie, motorul elicopterului?”

Soţia, care nu se poate lăsa de şotii, pe seama mea, zâmbeşte şoltic, îngândurată:” oare câte grade arşiţă, or fi astăzi?

Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Proză

2 răspunsuri la „CĂLDURĂ MARE

  1. Soţia ta este o femeie de toată isprava. Ai tot vorbit aici despre ea, atât de frumos, încât eu am ajuns s-o simpatizez, în contumacie!
    Hugs pentru amândoi!

Lasă un răspuns

