DEDICAŢIE!

 Aseară, în năzuinţa de frumos, am citit din Poeziile lui G. Călinescu.

Una din ele, mi-a încărcat fiinţa, de bucurie.

O redau, în continuare, spre deliciul tuturor.

Întitulată:

 O, TU, CU OCHI ALBAŞTRI…. ,

sper să vă emoţioneze la fel de intens, ca şi pe mine!

*****

O,  tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti!

 Aşa desigur sunt făpturile cereşti,

Pe care le vedeam copil întraripate,

Cu câte-un crin în mână şi pletele pe spate.

Când te cuprind de mijloc, îmi pare că e vis,

Că mi-a picat un înger, de sus, din Paradis.

Cu mare sfiiciune pe-obrazul tău pun gura,

Gustându-i ameţit aroma şi căldura.

De mă pecetluieşte buza-ţi trandafirie,

Mă simt înviorat ca de-o eucaristie,

Mă-ntreb de-i cu putinţă ca tu să mă iubeşti.

O, tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti!

Mângâie-mă cu mâna ta cea copilărească,

Îneacă-mă cu coama ta supraomenească,

Ce cade  ca o creangă pletoasă şi divină,

Cu miros de cinam şi frunze de lumină.

Fă-mi cerc pe după gât cu braţul tău subţire,

Aşa cum se cuvine smeritului tău mire,

Şi lasă-te uşoară când cu un salt vânjos

Te duc în patul biblic de cedru şi-abanos,

Neprihănită, goală, zvâcnind fără veşmânt

Să dormi cu mine noaptea în sfânt aşezământ.

În raiul tău suav mă-mbii şi mă  sfinţeşti,

O, tu, cu ochi albaştri, cât de frumoasă eşti!

(G . Călinescu,  Opere)

                         Onu

19 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Poezie

19 răspunsuri la „DEDICAŢIE!

  1. Mi-a mângâiat privirea și inima!
    Mulțumesc, Onu!

  2. Very nice, I see the word Paradise in the text. I am so proud of all the ways you are attacking English and writing comments on my pages! Thank you so very much!

  3. Also, thank you for your kind words about my teaching or tutoring you!

  4. O poezie frumoasa de la un om cu sufletul minunat! O zi minunata! >:D<

Lasă un răspuns

