RÂSU-PLÂNSU

 Totuşi, tv-ul, nu-i de lepădat. Este un soi de gimnastică pasivă a minţii.

Asemenea hipnozei, îmi scoate din străfundurile tenebroase ale subconştientului, evenimente atât de uitate, încât  par uimitoare.

Spre pildă, adormind la Sinteza zilei, am avut un vis din copilărie. În şcoala unde învăţam, s-a organizat, la ora de desen, un concurs de imaginaţie grafică.

Nota maximă, cu urecheli, a primit-o un ţărănuş pipernicit, de care, unii copii, predestinaţi într-ale râsului din orice, se amuzau copios,  mai abitir ca Antena 3, de Traian Băsescu.

Desenul era efectiv genial. Întitulat cu nonşalanţă „ Petrecere”,  compoziţia, prezenta un grup  de petrecăreţi, cu feţe schimonosite de percepţia olfactivă, neplăcută, pe care păreau a o trăi.  Maldărul de gunoaie, în perspectivă, din jur, nu putea fi sursa  suferinţei lor. Imediat în spate, după un fir de iarbă, un copetrecăreţ dintre ei, stând într-o poziţie ciudată, nici în genunchi, nici în şezut, cu o faţă, la fel de schimonosită, de parcă suferea de crampe atroce, îşi vedea agitat, de suferinţa lui.

Întrebat ce înseamnă, colegul, cu seninătatea geniului nedescoperit, i-a răspuns învăţătoarei.

Păi e o petrecere la iarbă verde, şi pe unul, ăla din spate, l-a apucat…., şi i-a spus,în cel mai natural mod, „cufureala”, iar putoarea de la  ce-a făcut, a ajuns la ceilalţi, cărora le vine mâncarea-n gât.  Clasa a izbucnit în hohote de râs, învăţătoarea, enervată, i-a tras nişte palme de bietul artist, a început să plâgă, spunând printre sughiţuri: „da ce-am făcut rău?”, şi o linişte mohorâtă, s-a aşternut în toată clasa. Surprinzător de democratic,   învăţătoarea ne-a întrebat ce părere avem, şi ce notă ar merita.  Păreri, ca la Parlament. La final, a rostit sentenţios.

Copii, eu îi dau 10, şi aplecându-se asupra artistului, care s-a ferit ca de o muşcătură de maidanez, l-a sărutat, spunându-i :

”Iartă-mă, Piciule! Am înţeles desenul, după discuţiile  despre ce notă meriţi.”

Şi, urechindu-l uşor, l-a întrebat: ”mă ierţi?”

Bietul artist, neştiind ce să mai creadă, a icnit un da generos, şi a îmbrăţişat-o la rândul său.

Mi-am amintit acest episod, zilele trecute, la finalul Sintezei zilei, când,  în jurul unui maidanez „adoptat la distanţă”, Gâdea, Badea şi încă un tip de-al lor,  în poziţia „pe vine” mângâiau un superb maidanez, iar în studio, Cristina Ţopescu, perora despre mila creştină, faţă de maidanezi. Debitul ei era de nestăvilit; (la un moment dat, conştientă de suferinţa ei digestivă, a şi spus:”Mihai, te rog,opreşte-mă!”) Dar bietul Mihai, fusese deja anihilat de suferinţa iubirii creştine, ca să mai poată rosti un cuvânt.

Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

2 răspunsuri la „RÂSU-PLÂNSU

  1. Aproape ca ma facusi sa dau in apoplexia rasului 🙂 …caci plansul il cam pun la…fund! 🙂 Am vazut si eu emisiunea lui Gadea si ma gandeam eu atunci, dialogand cu framantarile-mi interioare: „Doamne, mare Ti-e puterea dar si mila…!!!” Am ras si atunci cand Topeasca (totusi bine intentionata, parerea mea!) si-a „manifestat” fatis dorinta arzatoare si pasionala de a fi oprita!!! :))))) Vai, sarmanii oameni bogati!

    • Ileana, şi atât, să nu sar peste cal.
      Mulţumesc, în hohote de bucurie!
      Cât despre Cristina Ţopescu, din stimă pentru valorosul ei tată, nutresc un sentiment de milă. Poate-ţi aminteşti, când Huidu, a comis acel carnagiu, cu bolidul său,această domnişoară bătrână, îl apăra mai ceva ca pe maidanezul,ucigaş.
      Ce aprecieri, se pot face?
      Eu, înţelegător, m-am gândit, că poate buna ei intenţie, este o criză menopaotică.
      O fi şi osteoporotică, de aceea fragilitatea emoţională!
      Onu

Lasă un răspuns

