ŞANTIER

 Înainte de a spune înveninat Românica  sau Parlament unicameral sau cine ştie ce mizerii la adresa a tot ce este românesc, dându-mă mare gunoi. Prefer să observ.

 E înţelept să vorbeşti din  cele corect trăite de tine, şi nu din lătrate de alţii.

Voi expune în cele ce urmează, câteva impresii despre  ecologizarea ambientului uman, făcută de tot de om.

Concret, eu care am oroare de înjurături, exceptând o singură seară, când la o bere, un muncitor  s-a scăpat cu nişte  cuvinte despre sex, n-am auzit vorbindu-se urât, înjurându-se sau ceva de cest gen.

Şi mi-am zis, precum Creatorul, „că se poate”.

Mirat, i-am spus admirativ constatarea şefului de şantier.

E normal, a fost răspunsul, i-am atenţionat de la început. Şi, orice s-ar spune, „interesul poartă fesul!”

N-au riscat slujba pentru un gest necontrolat.

Alt caz. Românii nu fură. În principiu, nu!

Dar uitaţi ce mi s-a întâmplat.

După montarea termopanelor, reparaţiile interioare, ni le-am făcut fiecare, proiectul având lacuna de a nu le fi prevăzut.

Pe lângă multe alte lipsuri, de care n–ai crede.

Nu le amintesc, ar fi inutil.

Am vorbit cu unul din băieţii de pe şantier, am convenit asupra  manoperei, i-am dat banii pentru materiale, şi văzând că merge bine, i-am achitat şi valoarea manoperei.

Atât mi-a trebuit. N-a mai venit la lucru, parcă nu existasem.

Toţi mă ceartă pentru prostia de a mă fi încrezut în cinstea românului.

Disperat de atâta morală, şi conştientizându-mi greşeala, l-am rugat pe şeful de şantier, să mă ajute.

Problema s-a rezolvat, dar băiatul mi-a spus că banii pe care i-a primit de la mine, i-au fost furaţi seara, de unul dintre  colegi, care a fugit cu ei, în Anglia, unde-i găsise un prieten de lucru, la o spălătorie.

O fi, n-o fi adevărat, nu ştiu, dar după ce  a plecat, soţia, generoasă, m-a întrebat:”nu i-ai dat şi tu, vreo 2-3oo de lei, că dacă l-au furat săracul!”

Am privit-o uimit, crezând că glumeşte, dar în ochi, îi stălucea  lumina  blândă, duioasă, pe care i-o ştiu, de la începuturi.

 Într-adevăr, „românii nu fură!” Nu toţi!

Onu

5 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Patria

5 răspunsuri la „ŞANTIER

  1. Nu, fură cei ce au tupeu şi de la cei care dorm cu ţundra-n cap, aşa ca tine şi ca mine şi ca mulţi alţii ca noi! Ştii proverbul…

  2. SCUZE! CEI, cei, cei, cei, cei! Îmi vine să mor de ciudă! Şterge-l, te rog! Îţi scriu altul!

Lasă un răspuns

