OMUL FĂRĂ CHIP

Motto:”Povestea lui Putin nu s-a terminat. Poate că abia începe…” -Masha Gessen.

Pasionat aproape vicios de cărţi, ieri mi-am cumpărat”Viaţa lui Putin”. Încă n-am deschis-o.

Sunt un fantezist din fire. Înainte de a începe lectura, imaginativ, îi dau târcoale  admirative.    Poate unii cititori se vor indispune pe obiceiul meu de a nu dezavua pe cineva, pentru că alţii, o fac.  Este o meteahnă a mea de a gusta cu ochii minţii, tot ce-mi place .

Şi, de ce să fiu ipocrit, îmi place Valodia.

Îmi place, pentru că este o personalitate teribilă, ”ştie ce vrea, şi face tot ce trebuie”.

Un episod din viaţa lui, mi s-a părut  chintesenţa tuturor învăţăturilor spirituale, privind stăpânirea de sine.

Se spune, că fiind în misiune în Germania, s-a doftoricit cu puţină vodcă, după care a adormit, întârziind la o misiune. Atunci, tânărul spion, a hotărât să nu se mai atingă de alcool. Şi circulă zvonul, că noţiunea de alcool, nu există pentru el, ca şi pentru Buddha.

Poate este o legendă, dar ideatic, mi se pare de toată lauda.

Şi Napoleon,  de a cărui tărie morală de învingător, cred că Putin, nu este străin, avea o deviză simplă:”Subordonează totul, scopului propus!”

De aci, îmi imaginez deviza lui , de o simplitate covârşitoare:”Fără alcool!”, care mă face să cred, că afirmaţia autoarei cărţii, din moto, are valoare de Oracol.

Mă deranjează un fapt, în admirarea mea istorică. Faptul că s-a înhăitat cu o piţipoancă, pentru care se spune că ar divorţa.

 Aci însă, iar mă gândesc la Napoleon,  a cărui pasiune pentru Josephina,   ar fi fost o temă demnă de condeiul lui Shakespeare, dar la care, din raţiuni de stat, spre a avea urmaşi, a renunţat în favoarea austriecei Maria Luiza.

Mă întreb însă, îngrijorat:

Să aspire Putin, la reabilitarea dinastiei ţariste?

Poate pentru un asemenea deziderat, ar merita eclipsa matrimonială prin care trece.

Ar dovedi şi el, ca şi vecinul său francez,de la vest, că, citez din memorie:”În mine, sunt doi oameni:unul numai inimă, şi altul numai cap. Când apar raţiuni de stat, inima dispare. Statul prevalează!”

Aşa probabil, pentru un moştenitor  în fruntea Franţei, inima pentru Josephina, va fi dispărut.

 Să-şi dorească Putin, moştenitorul, ţarevici?

Om trăi, şi-om vedea!

Onu

2 comentarii

Din categoria Istoria, Pagini de Jurnal

2 răspunsuri la „OMUL FĂRĂ CHIP

  1. Buna ziua Onu !
    Sincer, si mie imi place de PUTIN !!!
    E barbat de barbat nu barbat de Murfatlar !!!
    O sa cumpar si eu cartea ” VIATA lui PUTIN ” !
    Aliosa.

    • Alioşa, Buna! Mie-mi place de personaj, pentru că s-a surclasat pe sine, când i-a dat târcoale viciul.
      Şi apoi, sper să reintroducă Monarhia/Ţarismul în Rusia.
      Cred că Monarhia, este un lucru bun, pentru o ţară.
      Pentru a nu greşi, conform Dicţionar,”monarhie-stat guvernat de un suveran(rege,ţar,împărat, şah)”
      Onu

Lasă un răspuns

