NU CREDEAM…,

.Într-un comentariu-răspuns, dat Aureliei Ecoarta, n-am rezistat slăbiciunii de a-mi exprima îngriorarea faţă de cumpăna prin care trecuse în acele momente, soţia mea. Reacţia a fost promptă, din partea celei ale cărei versuri, m-au determinat, să-l recitesc plin de fiori, pe Tudor Arghezi.

I-a urat soţiei, toate cele bune, fapt ce m-a impresionat.

O  VIRTUALĂ, care n-a prididit să-şi demonstreze demnitatea altruistă.

Existenţa unor asemenea caractere, te determină să crezi în cuvântul Domnului, şi să vezi, adevărata faţă a omului.

Ajuns aci, nu credeam să fi auzit despre reclamanţi împotriva slujbaşilor Domnului, care prin dangătul clopotelor, invită dreptcredincioşii la sfânta rugăciune, pentru sufletul lor ca şi pentru cele ale chemaţilor în Înalturi.

Momentul , de un penibil comunistoid, îmi aminteşte de o întâmplare tare delicată, petrecută cu mezina mea, Cristinel.

Eram la staţiunea DURĂU,  cazaţi lângă mânăstirea cu acelaşi nume.

În fiecare dimineaţă, ne trezeam în ritmul toacăi bătută de călugărul de serviciu.

Într-o zi, mezina mea, Cristinel, în timp ce se spăla pe dinţi, uitându-se la mine, cu privirea luminoasă a ochilor ei superbi, îmi spune:”tati, ştii, de câte ori aud toaca mânăstirii, îmi vine să mă închin. De ce oare?”

Nu mai reţin ce i-am răspuns,  dar am fost tare mândru, ca părinte.

Mi-am amintit episodul, ieri, la ştiri, când am aflat că nişte drept credincioşi, l- ar fi reclamat pe Preotul satului, că trage prea tare clopotele, şi-ii deranjează, le tulbură liniştea .

Probabil a  infernului  lor sufletesc.

M-am gândit, pentru o clipă, că poate sunt suferinzi cu capul.

Şi m-am întrebat, naiv.

Oare aceşti indivizi, n-or fi dintre acei, care aleargă , parcă în transă, după unele „sfinte moaşte?” Tema, nu mi s-a părut demnă de meditaţie, dar mi-am amintit cu dezgust fizic, de ateii comunişti, care nu mai pridideau să se închine pe furiş, după ce înjuraseră, plini de vrednicie , în făţărnicia lor oportunistă, credinţa şi biserica. Ajuns aci, mă întreb ce mi-a venit!

Da ştiu, e vorba tot despre soţia mea.

Dar prea m-am întins cu vorba, şi nu vreau să vă indispun.

Voi finaliza, probabil, într-un alt episod, despre unii dintre dreptînchinăcioşiii contemporani.

Onu

6 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

6 răspunsuri la „NU CREDEAM…,

  1. Orice om normal şi-ar fi exprimat sprijinul, măcar cu o vorbă bună, semenului aflat în mare cumpănă. N-am făcut nimic de conjunctură, aşa sunt eu! Într-o lume haotică, debusolată, am trăit cu impresia, multă vreme, că eu sunt cea anormală. Stând de vorbă cu nişte buni prieteni despre mersul lumii şi-al vremurilor, am ajuns la concluzia că n-am a mă teme: încă sunt normală, aşa cum sunt eu, cu bune şi cu mai puţin bune, că doar sunt om. Şi mă opresc, că multe-ar mai fi de spus! Şi înc-odată: SĂNĂTATE ŞI BUNUL DUMNEZEU SĂ NE AIBĂ PE TOŢI ÎN PAZA LUI!

  2. Dacă ştiam că pui astfel problema, atunci nu scriam! Nu, nu mai am nici un fel de frământări din zona asta! Şi da, ai mare dreptate, Divinitatea îi protejează pe toţi aceia care ştiu să se bucure, dar şi să se întristeze pentru semenii lor! SĂNĂTATE!

    • Dar n-am vrut să te necăjesc, mi-am exprimat o convingere.
      Vezi tu, pentru mine, Divinul este raţiunea supremă a existenţei.
      Acea fărâmă existenţială, pe care doar inefabil, ţi-o poţi imagina.
      Sau poate, doar aşa!
      Vorba lui Agârbiceanu:”Ca să-l simţi pe Dumnezeu, este suficient să crezi pur, în existenţa sa, indiferent sub ce formă!”
      Cu scuze,
      Onu

      • SCUZE??!! Pentru ce?? Avem dreptul să spunem ce gândim, chiar dacă, şi aici nu e vorba despre noi, unora nu le place!

      • Scuzele??
        Tară educaţională, de la mama, sunt modalitatea de a alina, o eventuală lipsă de tact, produsă cuiva, fără intenţie!
        Iar pentru mine, tu eşti, acea existenţă!
        Atunci, cu drag amical, Onu
        Onu

Lasă un răspuns

