MINTE ŞI SPIRIT

În peregrinările mele de GÂGĂ dornic să-şi explice nedumeririle, m-am  întrebat deseori, ce este mintea.

Mărturisesc, nu prea aveam succes. Îmi închipuiam mintea, ca efectul unei funcţii, cum ar fi mucusul, bila, limfa, umorile endocrine, aerul corporal, urina (defapt, un produs rezidual filtrat, al umorilor), şi mai câte alte trăznăi, pe care le incumbă aceste infantilisme.

Acum, când scriu, îmi amintesc de convorbirea avută cu o colegă de curs  de Chi Kung, predat de un chinez.

I-am împrumutat o carte, şi încercam să-i recomand paginile care mie, mi se păruseră mai interesante.

M-a întrerupt scurt: „Nu, eu am metoda mea ezoterică.Deschid cartea, şi pagina unde s-a deschis, îmi va fi utilă!”

 Intuitiv, fără să-mi amintesc de convorbirea cu colega de Chi Kung, azi dimineaţă, întind mâna şi iau cartea Creierul lui Buddha, pe care o deschid la întâmplare. „Ce credeţi, că văd?

”Între timp, o ipoteză rezonabilă de lucru e că mintea este ceeace face creierul”.

Numeroase studii arată cât de mult depinde mintea de creier.

Deşteptarea minţii înseamnă deşteptarea creierului.

Cu alte cuvinte, alegaţia lui Mircea Badea, de „noaptea minţii”, ar semnifica, poate tot intuitiv, „noaptea creierului”, un creier care nu funcţionează, pentru că doarme!.

 Cât priveşte spiritul, mi l-am imaginat ca suflarea divină, inoculată boţului de pământ, din Geneză.

Relativ la cuvântul spirit, tot la pagina respectivă, autorul spune:

” Cred că există un element transcendental în funcţionarea minţii, a conştiinţei, a căii către iluminare, fie că îl numim Dumnezeu, Spirit, Budhha, Pământ sau orice altceva. Indiferent de natura lui,  el se află prin definiţie dincolo de universul fizic.”

Pentru edificarea mea,”transcendental”,în filozofia lui Kant,înseamnă „premergător experienţei”.

Cu alte cuvinte, în accepţia mea, acel „nenăscut”, din care s-au născut toate, care au generat probabil Big Bang-ul!?

Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Personale

2 răspunsuri la „MINTE ŞI SPIRIT

Lasă un răspuns

