EDUCAŢIE ?

Aseară, am scris ceva despre educaţie. Am pierdut textul, şi nu mai am timp să-l reiau. Plec într-o vizită.

Vorbeam despre impresia lăsată de mitingul unor educatori, pentru mărirea salariilor.

În esenţă, o exponentă a acestora,  frumoasă pentru exigenţele momentului, a strigat, în primul microfon, care i s-a pus în gură:

”Nesimţiţilor!” Cu salariile astea, să trăiţi voi!”

Se adresa guvernanţilor.

Auzind-o, inima mi s-a crispat.

Aceştia ne sunt educatorii? De la ei, învaţă copiii?

N-am mai urmărit manifestaţia, de teamă să nu mai am şi alte surprize!

Mi-am amintit însă despre „tâmpiţii”, după Băsescu, scoşi de Şcoala noastră.

Atunci, l-am  dezavuat pentru afirmaţie!

Azi însă, l-aş corecta:” în loc de tâmpiţi, aş spune “brutele”, după modelul ”neprihănitei de cultură, mitingiste”.

Onu

4 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

4 răspunsuri la „EDUCAŢIE ?

  1. O, Doamne! Mă simt nevoită să dau o explicaţie simplă şi clară, pentru că şi eu sunt dascăl de-o viaţă. De fapt cred că n-am să pot să explic mare lucru pentru că sunt mult prea multe de spus. Aş spune doar că există uscături şi în învăţământ, ca peste tot; oameni slab pregătiţi, oameni care n-ar avea ce căuta în clase. Dar există şi oameni de mare valoare, extrem de bine pregătiţi, pentru care şcoala este, încă, un altar! Cât despre salarii, ce să spun?! Colega cea frumoasă care a strigat ceva urât, poate i-o fi ajuns cuţitul la os, avea totuşi dreptate! Chiar tu, care urmăreşti atent politica (iar eu te critic că stai prea mult în faţa tv-ului, în loc să ieşi cu doamna ta la o plimbare romantică!) ştii câtă NESIMŢIRE au aşa zişii conducători! Oare ar putea trăi, nu o lună, cu salariul unui biet dascăl, ci măcar o săptămână???? Într-un fel sau altul şi d-l Băsescu şi colega aveau dreptate! Să auzim numai de bine!

    • Aurelia, finalul stereotip, ma mahneste usor.
      Si eu am functionat in invatamant, ca asistent universitar.
      Tatal meu, vezi INVATATORUL, DE ASEMENEA, si, mai stiu, ca pana ce informatia culturala nu atinge anumite profunzimi, nu devine educatie.
      Nimic nu ne indreptateste, sa abdicam de la statutul bunei cuviinte, asa cum nu ne putem readapta la mersul patruped
      O comportare grobiana, incumba un statut educational de caverna. Poate dezacordul meu te deranjeaza, dar hai, de dragul demnita’tii noastre, sa nu mai acordam circumstante atenuante, lacunelor educationale, de care dam dovada.
      E ca si cum un impotent, i-ar cauta pricina sotiei/femeii , pentru nimicnicia lui . Sine ira et studio.
      Onu

  2. ovi

    urmaresc cumva si eu politica romaneasca… si pulsul multimilor, din orice bransa ar fi, care isi striga nemultumirea…
    cu ocazia mentionata de tine… mi-am amintit cu drag de unii dascali ai mei… incepand cu diriginta de liceu, profesoara de matematica… directorul liceului care ne-a invatat instalatii… la facultate iarasi profesorul de mate, care avea renume balcanic… cel de materiale de cosntructii… cel de hidraulica, (dupa asa zisa revolutie a fsot pentru scurt timp ministrul invatamantului…. ca profesor a fost incomparabil mai bun decat ministru, un om de tot respectul si toata onoarea)
    au fost si dascali, ce au trecut fara sa lase urme adanci… sau pe la care am trecut fara sa fiu marcat in mod evident… poate a fsot vina mea… poate a lor… nu vreau sa aprofundez acesta…. ci sa-i cinstesc si sa-i onorez pe cei care m-au ajutat enorm de mult, sa ma formez ca om…

    • ovi, mulţumesc pentru comentariu.
      Respectul tău, care rezidă faţă d dascălii tăi, denotă calitatea pedagogică a acestora, şi toată aprecierea lor, şi ţie!
      Sper că se poate conchide din postul meu, că acele cadre didactice, demne de acest nobil titlu, sunt în preţuirea mea specială, şi că nu doresc decât extirparea mentalităţii brutale verbal, care nu onorează pe nimeni.
      Mulţumesc!
      Onu

Lasă un răspuns

