CONSTATĂRI 5

Cred că nu mai continui „Pepiniera”. Mă simt meschin, să vorbesc inutil, despre fleacuri româneşti. Această percepţie, am  avut-o aseară,  ascultând-o pe Narcisa Suciu, invitata lui Teo,când a spus un lucru, despre care, m-am înfiorat, nevenindu-mi să-l cred. Anume, Narcisa, a afirmat, că în Finlanda, nu există săraci.

O cred pe Narcisa Suciu, care-i o bănăţancă zdravănă.

Ca într-o oglindă retrovizoare, m-am întrebat, ce fel de carater or avea finlandezii, dacă sunt egoişti, invidioşi, ranchiunoşi, fără caracter, şi mici la suflet, ca produsele Pepinierei.

Spontan, am simţit un soi de cult, pentru acest popor, altruist şi harnic, şi un dezgust profund, pentru nevolnicul egoist din mine.

Întrucât şcoala este formatoare de caractere, m-am întrebat cum o fi învăţământul la ei, cum vor fi cei şapte ani de acasă, cum vor fi Parlamentul, Guvernul, Preşedintele, Poliţia.

M-am întrebat şi dacă vor fi având închisori! M-am întrebat, până m-am dezgustat de Pepiniera mea, ba m-am şi jenat, s-o mai continui. In incheiere, după un spectacol de circărie politică, oferit de Ponta si Antonescu, mă întreb, cu îndreptăţire:

Or avea şi finlandezii, circari politici?

Sincer, n-aş crede, altfel ar merge treburile la fel de prost, ca la noi!

Onu

8 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Patria

8 răspunsuri la „CONSTATĂRI 5

  1. Finlandezii sunt nişte oameni normali, prin urmare fac lucruri normale, începând cu învăţământul, care este fundamentul esenţial, vital al tuturor celorlalte domenii. RESTUL VINE DUPĂ!

  2. CONCLUZIA: FINLANDEZII SUNT NORMALI, IAR NOI MAI AVEM PANA LA ACEASTA STARE!

    • Aurelia, eu as avea retineri, in privinta noastra.
      Cred ca ar fi necesara mai multa educatie a respectarii Legii, pentru ca, din cate stiu, tot din experienta romaneasca, s-a nascut intelepciunea romaneasca,”frica pazeste bostanaria”.
      Inteleg ce spui tu, dar insusi proverbul, statueaza calea de urmat. Cu prietenie,
      Onu
      Sa gresesc, oare?

      • Tu nu greşeşti niciodată. Sunt convinsă că ştii foarte bine cum au ajuns finlandezii unde sunt! Cât despre educarea pentru respectarea legilor, ar trebui începută cu cei de sus (nu cu „CEL DE SUS!”). Că vezi tu, eu respect legea că aşa am fost învăţată, dar ei ce fac??? Fură şi se jură că-s cinstiţi! Iar amărâtul flămând fură o nimica toată şi face puşcărie. Şi revin, „noi” sunt ei, adică cei care ar trebui să fie exemple pozitive! Ştii ce spunea tatăl meu acum ceva vreme!!?? : „MAI TREBUIE SĂ SE PETREACĂ ÎNCĂ VREO TREI GENERAŢII CA SĂ FIE BINE ÎN ŢARĂ!” Iar eu adaug că până ţara asta nu ajunge pe fundul prăpastiei, nu ne vom apuca de „bostănăria” pe care s-o păzim cu legea-n mână! De aceea am scris o concluzie aşa de scurtă, ca să nu abuzez de timpul tău, iar asta e concluzia pe larg! Tu m-ai provocat!

      • Aurelia,
        Ma bucur, sa te fi provocat, dar uneori, explicitarile sunt bine venite.
        Apropo de tatal tau.
        Ahhh, tatii astia!
        Stii ce mi-a povestit o prietena virtuala, , intr-o intalnire reala?
        Tot de la tatal ei aflata.
        Ca sa nu ne mai laudam cu sorgintea noastra latina.
        Ca s-ar putea sa fim, urmasii briganzilor expulzati de romani, la granitele imperiului.
        Surade ipoteza?
        Scuze, pentru provocare!
        Mereu vei da vina pe mine? 😛
        Onu

      • Da! Dar se pare că nu-ţi displace!! Nu m-am considerat niciodată urmaşa latinilor! Eu sunt DACĂ! Ori dacă citim lucrărilor istoricilor de peste hotare, e clar că nu suntem latini, mai degrabă invers! Dar este foarte posibil să fim şi urmaşii mercenarilor imperiului! Cine ştie!!?? Mă consider dacă pentru că neam de neamul meu a trăit în acea parte de ţară ce n-a avut de-a face cu imperiul latin, ci cu alte imperii!

      • E posibil sa ai dreptate, si, sa devenim din asta, reali.De fapt, cred ca nu sorgintea este baza, ci evolutia, lipsa atavismului.Asta, mi-as dori!
        Onu

Lasă un răspuns

