De-ale trotuarului..,

Dedicaţie:”Personalitate Autentică„, În totală Preţuire!

Alaltăieri, plec la cumpărături, prin vecinătate. Pe banca din faţa blocului, doarme un cetăţean, parcă în convulsii.  O fi epileptic sau rebegit de frig?îmi spun în sinea mea.

Mă apropii, îl întreb dacă-i este rău, şi să chem Salvarea. Neagă energic, printr-o miscare deranjată a capului. Ii zăresc mustaţa neagră, deduc a fi un tânăr, si plec să-mi văd de treaba.

Nu durează mult.

La înapoiere anunt 112. O doamnă, imi face legatura cu Salvarea, le explic şi-mi spun că sosesc rapid. Durează puţin. Sosesc, le arăt personajul, acesta refuză orice ajutor, cere doi lei pentru o cafea, să se încălzească.

Îi dau 5 lei, iar Doamna de pe Salvare, mă roagă să scriu pe Ordinul de deplasare, că pacientul refuză internarea, fie măcar într-un adăpost pentru săraci.

Mi-a luat CNP-ul, ne-am zâmbit, şi a plecat.

Florin, cazul relatat, s-a dus să bea o cafea.

Şi-a lăsat lucrurile vraişte, pe banca din faţa blocului. Îmi văd de treburi, în continuare.

Revenit.., un tip, cu aparenţă de om al străzii, verifică fermoarul gecii lui Florin. Îl întreb ce treabă are cu ea, şi-i spun că e a unui om sărman.

Îmi răspunde  scurt:

-Păi şi eu sunt un om sărman.

-Şi- atunci, vrei să-i furi omului geaca? sare –n mine cinstea. Ia şterge-o imediat, şi lasă-i  haina-n pace.

-Păi plec, se uită el la mine, ofensat şi demn.

Aştept până dispare în depărtare, şi intru în bloc.

Nehotărât, dacă nu cumva,va apare un alt „om sărman”, să-i ia geaca lui Florin.

 Îi povestesc soţiei, şi-mi spune că nu pot avea grijă de toţi „oamenii străzii!”

Are dreptate, dar rămân cu o apăsare în piept.

Se apropie de mine, mă mângâie pe spate, se ridică pe vârfuri, şi-mi şopteşte, sărutându-mă. „Înţelege, nu putem îndrepta toate necazurile oamenilor!”

Îi răspund aprobativ, dar rămân cu o tristeţe dureroasă, în suflet.

Între timp, după ce şi-a băut cafeaua, Florin şi-a luat lucrurile şi a plecat, poate fericit, cu senzaţia libertăţii.

Onu

6 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Personale

6 răspunsuri la „De-ale trotuarului..,

  1. In primul rand, povestea…sau mai bine zis, realitatea povestita e atat de des (poate usor sub alte forme) intalnita.
    Eu trec in fiecare dimineata pe langa un om sarman.Vara dormea pe o bancuta, alaturi de o sacosa cu ceva haine.
    Iarna aceasta il vad pe aceeasi banca, mai bine imbracat…si atat de matinal..
    Are o privire pierduta de multe ori. E un batranel. Inca imi reprosez ca nu l ajut ..poate altfel. Poate mai mult. Cativa lei nu i vor incalzi degetele….corpul atat de inghetat..:(
    Cand ma gandesc la tristetea din sufletul lui, imi pare ca dreptatea, cinstea si corectitudinea nu au nimic in comun cu lumea asta. …
    dar , ma duc pe furis , trag un bocet, si apoi ma scutur bine si mi zic ca trb sa traiesc. nu le pot curma suferinta…

    In al doilea rand, pot doar sa presupun care ar fi legatura postului cu blogul meu si cred ca presupun bine. ce pot spune…apreciez ca te ai gandit la mine!

    In legatura cu batranelul….se pare ca biologicului nu i pasa de ce e corect sau drept. ci doar de …cine supravietuieste, atata vreme cat specia se perpetueaza.nu mai conteaza cine e cel mai puternic fizic. cel putin in ceea ce priveste specia umana, nu…

    acesta e adevarul. daca o fi existant acest termen si nu i unul inventat de ..umanitate..

    😦

    • Ionela,
      Doua probleme: Prima, dedicatia este facuta nobletei sufletesti, apreciata ca atare de mine, fara explicatii redundante, cand evidentele sunt irefutabile.
      A doua, Postul este poate expresia slabiciunii mele sufletesti.
      Am simtit nevoia sa-mi strig in maniera bloggeristica, tulburarea traita!
      In rest, ma inclin, neconditionat, tie!Multumesc, este implicit!
      Onu


  2. Sarbatori fericite !
    Aliosa.

Lasă un răspuns

