CREDINCIOS

 N-am nimic împotriva simulanţilor credinţei, decât reproşul, că din cauza lor, voi înceta să mai am încredere în biserică. Ba poate este binevenită existenţa lor imbecilă, cerşind cu mâna făcând acrobaţii în cele patru puncte cardinale, unde probabil ar fi bunul Dumnezeu.

 Şi probabil există, dacă nu-i trăzneşte apoplexia, după ce vor fi făcut fărădelegi, cum a fost cazul întâlnit de mine ieri.

Eram în autobuz, aşezat în singurul scaun liber. Deşi furat de gândurile propriei nimicnicii, am observat la prima staţie, o mică busculadă, provocată de un individ, aparent, grăbit să intre primul.  Că în graba lui necugetată s-a izbit cu capul de maşina încă neoprită, nu a contat.

El era chitit să fie primul, ca să ocupe un loc.

A împins brutal, o femeie, dar altul, ocupase deja locul pe care pusese el ochii.

L-am auzind boscorodind ceva ce părea revoltă , adresată femeii pe care  o bruscase, şi care era vinovată, de întârzierea pentru ocuparea locului liber.

Îmbulzeala tipului de la intrare în autobus, mi-a amintit de o secvenţă văzută la tv, Animal Planet. Când fauna junglei, se calcă în picioare, pentru sursa de apă. Revoltat, privind-o pe femeia lezată de individ, cum îşi împrăştia durerea braţului lovit, mi-a venit un gând justiţiar, drăcesc, să mă erijez în Atotputernicul, spre a-l pedepsi pe individ.

 O atenţionez pe femeie, atingându-i uşor umărul, şi-i ofer locul meu,  spre turbarea individului.

Ce-a fost la gura lui, nu vă pot spune din motive de estetica stilului.

I-am privit faţa schimonosită de ură, şi m-am gandit că dacă face un gest necugetat, îi troznesc una, de-şi găseşte loc, pe platforma autobuzului. N-a făcut-o, dar nici eu nu cred că aveam curajul reciprocităţii.

S-a liniştit în dreptul bisericii Sfântul Spiridon, unde şi-a amintit că mai există  Dumnezeu.

Până să-şi termine mascarada Crucii, am coborât la prima staţie.

Nu m-am abţinut să nu-i arăt la tâmplă,  semnul simbol, de “tâmpitule!”.

S-a întâmplat ieri,  în Bucureşti, după ziua mea onomastică.

Onu

28 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

28 de răspunsuri la „CREDINCIOS

  1. O, Doamne! Am uitat!!! A fost ziua ta onomastică: SĂNĂTATE, NOROC ŞI MULTĂ INSPIRAŢIE!

  2. Cât despre ipocrizia celui ce-şi desenează cu dărnicie semne ciudate, ce se vor cruci, spun doar că „din cauza copacilor, nu mai vedem pădurea!” Experienţa este neplăcută, dar foarte des întâlnită!

  3. Un material revolta e materialul de azi! Un material revolta in fata ipocriziei si-a lipsei celor 7 ani de-acasa. Caci este vorba si despre asa ceva…

  4. Onule! La mulţi ani cu întârziere! Multă sănătate şi noroc! Inspiraţie şi mai multă! Un salut călduros. Îmi cer iertare Onu, încă odată pentru întârziere! >:D<

Lasă un răspuns

