Iisus, de lângă noi

Motto:”Eu cred cu tărie, că putem trăi pe pământ, aşa cum ne-a învăţat Iisus şi că o mare bucurie va veni în lume atunci când omul va asculta porunca Lui:”Iubiţi-vă unul pe celălalt” “-Helen Keller.

Va veni, pe naiba, cât timp nu ne vom schimba atitudinea indiferentă faţă de învăţătură.

Iar la această schimbare, ne îndeamnă dascălul/ Iisus de lângă noi, din învăţământ.

Iluzia, că făcându-ne doar cruci, fariseice, ca şi cum Dumnezeu ar fi un naiv, să ne dea pe gratis(fără efortul conştient, şi devotat faţă de Divinitate, din partea noastră) şi fără a ni se deschide energic, ochii şi de către biserică, ne va menţine într-o înapoiere permanentă.

Nu cred în iluzia crucii, decât după ce-mi fi voi fi îndeplinit obligaţiile naturale, faţă de propria-mi evoluţie, când nu voi mai trândăvi, aşteptând mila Domnului.

Îmi stau pildă, japonezii, nordicii, beneluxenii, americanii, (prin rezultatele muncii strămoşilor lor imigranţi, care prin simplul fapt al imigrării, au ascultat porunca Domnului, spre acţiunea fertilă).

 Scriind acest crez, îmi amintesc o anecdotă foarte sugestivă, vizavi de conţinutul postului.

Sună cam aşa: Cineva, cu accente sfâşietoare, se ruga Domnului, să-l ajute, să câştige şi el, măcar o dată la Loto, să scape de necazuri.

La care, Domnul, cu imparţialitatea-i cunoscută, i-ar fi răspuns neutru:

”Dragul meu, te înţeleg foarte bine, şi te ajut, dar, te rog şi eu ceva:

    “cumpără şi tu, măcar un bilet, la Loto!”

 Evident, sper, un alt mesaj cristic, din lumea anecdotei, după care ne prăpădim atât de mult,  chiar în detrimentul faptei.

                                                                          Onu

 

6 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

6 răspunsuri la „Iisus, de lângă noi

  1. Imi amintesc de-o zicere cu tilc… „in preajma pomului cu dar trebuie sa dai si tu din coate”…

  2. Personal , consider ca valentele ce sunt identificate in Dzeul oamenilor..sunt pe departe de vreun adevar divin. forma de energie existenta nu stiu daca are vreo legatura cu legenda Evei si a marului lui Adam. E fascinanta intr-adevar..dar in final..ce Dzeu crunt si ..o doamne, si atat de uman…auzi sa pedepsesti doar pentru ca , fiinta ce tu ai creat-o, adica propriul copil isi doreste..sa ..cunoasca..Interensanta intriga. ;))

    • Ionela, stai putin, nu inteleg.
      eu fac o trimitere directa, la ipocrizia oamenilor, si a celor care ne corectand-o, de fapt o incurajeaza.
      De aci, cred ca in catolicism, intalnesti aspecte mai pragmatice educational.
      n-am nevoie de un indrumator spiritual, care sa ma lase de capul meu. nu crezi?
      Un mare campion, isi schimba antrenorul depasit in performanta.nu e normal?
      Onu

      • Da, da. MI-am dat seama ca ma duc putin pe langa subiect,dar nu m-am putut abtine.(asa cum cea mica din reclama cu biscuitii Orero nu se poate abtine..;)) ). Dar ca ideea la ceea ce mi -ai raspuns….sunt atatea alegeri religioase cu tot felul de dogme si superstitii incat….
        Faza cu campionul nu am inteles-..adica legatura cu!??!

      • Ionela,buna!
        Imi place sa discut cu tine, ca mi-o spui de la obraz.
        Lucrezi cumva in media?
        Asa sa faci, sa nu-mi iau nasul functiei de demnitar, la purtare.
        Parabola cu campionul este pentru pilda, ca daca soborul bisericesc. nu se orienteaza catre ce trebuie, in sinea mea, il pot schimba.
        Cred ca in acest spirit am scris.
        Dar imi place mult, ca te apleci, asupra temelor mele, de profunda spiritualitate.
        Dupa relectura, am inteles valoarea profund revolutionara a creatiei mele.
        Fara revolutii periodice, in noi insine, nu am evolua.
        Sarut mana!
        Onu

Lasă un răspuns

