PASIUNI ,13.2 EFECTUL CRIN

Punctual, ca metroul japonez, prietenul meu, s-a înfiinţat la mine, cu o sticlă de şampanie.
– Surprizăăăă! Îmi strigă el din uşă.
Nu ştiu ce să cred: ieri părea trist, azi îl văd entuziast.
–Nu te mira, şampania este pentru tine, că m-ai trezit la realitate. Când m-ai luat la rost, am revăzut evenimentul despărţirii de Ea şi mi-am dat seama că nu am ce să-mi reproşez, când de fapt eu mă comportasem atent şi altruist, ca un Irinel Columbeanu.
–Păi şi ce mai cauţi aici?
– Cum, dar sticla? Nu venea singură! Şi-apoi, te-am văzut destul de îngrijorat de „gafa” lui Crin, cu aderarea la PPE.
– Cred că şi eu, sunt un aiurit ca şi tine. Mulţumesc pentru şampanie, dar sper că nu o duc la cămară?
–Bine, până o deschizi, eu încerc o antamare a discuţiei. Nu-mi place părerea ta asupra lui Crin pentru că dacă sunt convins de meritele cuiva, principial, resping din start aprecieri nefavorabile asupra acelei persoane. Ca întotdeauna, încep să iau foc, şi-i replic.
–Adică tu eşti de acord cu PPE-ul, cu gestul de renuţare la calitatea de Preşedinte al PNL, şi de prezidenţiabil?
Surprins de înverşunarea reacţiei mele , musafirul, ezită să ridice paharul plin cu şampanie, să toastăm.
–Dacă o să ne înfierbântăm, unde ajungem? Mă temperează el, cu o întrebare bine ţintită.
–Bine, dar tu ce crezi?
–Eu cred, spune el rezevat, că vrea să i-o întoarcă lui Ponta, scoţându-l dim gunvern, că prea şi-a luat-o-n cap.
Vrea să profite de antipatia neamţului, că nu l-a acceptat în guvern.. Mai mult, cred că vrea ca neamţul să iasă Preşedinte.
Şi puţină nemţificare în sensul disciplinării noastre financiare, ar fi de colo?
Recunosc, abordarea lui mă cam zdruncină, ca o lovitură zdravănă, aplicată după ceafă
–Neamţul preşedinte al României? Murmur eu buimac. Da, tu crezi că apropierea de PPE, nu-şi are tâlcul ei? O susţinere din partea lui Merkel? Chiar şi în privinţa unui troc electoral?
-Da, dar ar trebui să vrea şi Traian Băsescu, nu crezi?
–Amice, Onu, te credeam mai înţelept politic, atunci când îmi vorbeai aprins, despre Machiavelli.
–Stai, stai, ce vrei să spui?
– Nici un stai, mă repede prietenul! Nu tu mi-ai băgat în cap aprecierea florentinului cum
că „unde se deliberează despre patrie, nu trebuie să existe nici o consideraţie, nici de just, nici de injust, nici de milă, nici de cruzime, nici de lăudabil, nici de ignobil, ci dimpotrivă, lăsând orice la o parte, să fie urmat în întregime acel partid care îi salvează viaţa, şi îi menţine libertatea?”…Neamţul trebuie să pună capăt anarhiei disciplinare, şi poate că Băsescu, în calitate de Premier ar avea tăria să calce şi peste fiicele lui, în cazul unei disparităţi faţă de datoria cetăţenească?
–Da măi, dar…Mai încerc eu să spun ceva
–Nici un măi, nu tu mi-ai povestit despre unul, care u neplătindu-şi dările către fiscul german, a fugit, şi apoi nu s-a mai întors, de teama închisorii datornicilor, iar astfel discreditat, ar fi fost mort ca om de afaceri?
–DA MĂI, POT EU ŞTI, CĂ NU FABULA, LA UN PAHAR DE VIN?
–Mă rog, dar dacă îl apucase morbul improvizaţiei, ştia el ceva!
Şampania se terminase, şi cu tot ce mai strânsesem de prin casă, nici noi nu eram departe.
Aşa că am stabilit să ne oprim, urmând ca în ziua următoare, să continuăm , în spiritul rigorii prusace. Apropo de logoreea noastră specifică. Şi ideea ar fi fost de ce atâta secret faţă de presă, care dacă ar fi preluat informaţia, ar fitrâmbiţat-o gen „can can”, de s-ar fi ales praful de idee.
L-am invitat să doarmă la mine, să nu-mi mai vină mâine cu vreo altă şampanie,
Conditio sine qua non să discutăm nemţeşte problema!
Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

Lasă un răspuns

