BUNSIMŢISM

În loc de Motto:”Neruşinarea le ştie pe toate!”-Viorica Ionescu
Sunt nevoit să explic sorgintea acestei aserţiuni a soţiei mele.
Azi dimineaţă, soţia vorbea cu o doamnă, în holul blocului, despre o factură de la REBU(Serviciul de Salubritate al Capitalei)
Un „domn” din bloc, ciocăne la intrare, făcând semn să i se deschidă. Doamna, ca orice om educat, îi deschide. Credeţi că a urmat un mulţumesc sau scuze pentru faptul de a fi întrerupt discuţia, deşi personajul avea breloc şi cartelă electromagnetice să-şi deschidă singur?
Nu ! Pe un ton mojicesc, i se adresează doamnei
–„Credeam că eşti portar!”
–Dar o cunoştea? O întreb eu nedumerit pe soţia.
–Neruşinarea le ştie pe toate! A fost răspunsul.
Mândru de spiritul soţiei, am ales remarca ei drept înlocuitor de motto pentru ceea ce mă roade să spun. O mâhnire personală de ordin educativ.
Aseară, la postul autolăudat că ar avea cea mai mare audienţă, a fost prezentat un filmuleţ de genul „lezmajestate”. Cu lux de pretexte, ca ale torţionarilor securişti, de sadică amintire, prezentaţi suculent de acelaş autolăudat, când căutau nod în papură deţinuţilor politici, pentru a le face probabil pe plac, şefilor lor gradaţi în ofiţeri securişti, am asistat la o astfel de încercare asupra Preşedintelui Băsescu. Probabil de a mi se inculca ideea că vezi Doamne, la o întâlnire la Bruxelles, reprezentanţii de vârf, ai statelor europene  şi-ar fi uitat buna creştere diplomatică, nu în gestul de a-şi fi urmărit interese statale directe, când au discutat cu personalităţile europene, care le interesau politic,  ci în a-l fi ignorat, vezi Doamne, pe Preşedintele României, ca un afront faţă de propaganda împotriva sa. Probabil justificată, că nu am veleităţi de SIE-ist.
Am fost, şi sunt mâhnit, de asemenea tertipuri comunistoide.
Când îmi exprim revolta faţă de asemenea gesturi incriminatoare, fabricate adhoc, din orice, îmi amintesc o întâmplare din copilăria mea de licean gălăţean.
Într-o dimineaţă, în drumul spre şcoală, mi-a ieşit în cale, un individ, un soi de interlop de-al zonei, s-a proţăpit în faţa mea, şi trosc o palmă, după ce m-a întrebat demn:
–„De ce m-ai înjurat bă.., ieri?”
Sora mea care conducându-mă cu privirea, a asistat la lovirea mea, i-a spus tatei.
Tot ea  mi-a povestit seara:

–Tata a luat cu el ciobănescul nostru credincios, şi s-a oprit la poarta derbedeului. Ce-a fost mai departe, nu mai ştia după ce tata a intrat în curtea ăluia.
Eu ştiu doar urmarea. că până la terminarea liceului, nimeni, din cartier,  nu s-a mai luat de mine sub pretextul
”de ce m-ai înjurat, bă?”
Pentru că teribilismul laşului, se bizuie pe „lipsa de atitudine”.
Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Râsu/Plânsu

2 răspunsuri la „BUNSIMŢISM

Lasă un răspuns

