FLUTURI

În loc de motto:”Sunt securişti, şi securişti!”-Mihai Gâdea, (Sinteza Zilei)
N-am să ascund, că Mihai mi-a dat ceva emoţii. Credeam că va încerca o spălare a Soluţiei Imorale, datorită căreia, are el şansa unui rating record. Mi s-a părut o zicere confesivă, dar având în vedere sorgintea ei, voi devia către o temă onorabilă.
Zilele trecute, am citit pe un blog, un soi de apreciere asupra unei apariţii literare,
FLUTURI.
Spre jena mea penibilă, şi cu scuzele de rigoare, nu mai ţin minte pe care blog, am avut onoarea acestei lecturi.
Astăzi, în periplul meu cotidian prin chioşcurile de cărţi, privirea mi-a fost atrasă de fâlfâitul titlului respectiv. Am cumpărat-o, fără ezitare.
Şi nu-mi pare rău.
Autoarea, într-o introducere măiestru întitulată, şi, de ce nu, chiar ticluită, începe cu două pagini de proză,
sub titlul Cine sunt? ca să continuie cu titlul Eu, în versuri.
Mi-a plăcut, am gustat inspiraţia autoarei, Irina Binder, şi am decis că merită să fie cunoscută.
O transcriu, în cele ce urmează, sensibilitatea stilului autoarei, dându-mi senzaţia evidentă de „deja vu”
Aşadar:
Eu
Am fost altfel decât s-a văzut
Nu oricine-a vrut să mă cunoască
Iar de unii, care să mă ştie-au vrut
Eu m-am protejat purtând o mască.
***
Am iubit pe cine nu m-a vrut
Şi am părăsit pe cine m-a iubit
Am greşit cui nu m-ar fi rănit
Şi-am iertat pe cine n-a greşit
***
Am găsit ce nu am căutat
Şi am căutat ce e de negăsit
Am crezut în ce n-a existat
Şi de adevăr prea des m-am îndoit.
***
Mi-au fost refuzate multe vise
Dar coşmarurile s-au adeverit
Mi-a fost dat să bat la uşi închise
Însă-n viaţa mea pe-oricine am primit
***
Am plâns în momente fericite
Şi am râs când sufletu-mi plângea
Am şoptit când îmi venea să urlu
Şi-am urlat când vocea mea şoptea
***
Am pierdut ce-a fost mai de valoare
Şi am câştigat ce nu mi-a trebuit
Am păstrat comori imaginare
Iar ce-a fost de preţ am risipit
***
N-am cerut şi totuşi am primit
Bune, rele, toate le-am cărat
Ce-a fost gratis prea scump am plătit
Ce-a fost scump mi-a fost uşor iertat.
***
Am mers drept pe căi întortocheate
Şi m-am rătăcit ades pe drumuri line
M-am pierdut de multe ori, departe
Dar mereu am găsit drumul către mine.
***
Aveam totul când n-aveam nimic
Şi-am dus lipsuri când aveam de toate
Am fost moartă, chiar de am trăit
Şi-am fost vie când eram pe moarte…
***
Am ales ce-a fost mai rău din bune
Mi s-a dat ce-a fost mai bun din rău
M-am pierdut şi regăsit în mine
Dar am îndrăznit ca să fiu EU… mereu!
Irina Binder

Cu pregnante valenţe karmice, Începutul romanului Irinei Binder, mi se pare deosebit.
În percepţia emoţiei mele, cred că mă aflu în faţa unui bestseller.
Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Proză

2 răspunsuri la „FLUTURI

  1. Irina Binder – Fluturi
    are si un blog – insomnia sau ceva de genul

Lasă un răspuns

