P 29, Saşii se întorc

Titlul, l-am preluat de pe Noutăţi Yahoo! România. În care se vorbeşte despre transformarea unui sat sibian, Richiş, amplasat într-o zonă colinară încântătoare.

Lectura îmi conferă o stare de confort de perspectivă.

Nu mă gândesc la originile mele mocăneşti sibiene(de prin Mărginimea Sibiului).

Eu mă consider român pur, din tată niculiţean şi mamă bârlădeancă, printr-o aritmetică genealogică simplă.

Mă gândesc însă la o experienţă existenţială.

Şi asta, de când noul PNL surogat a decis ca primarul Iohanis, să candideze pentru Prezidenţiale, în locul lui Crin Antonescu.

În fond, de ce nu, şi mai ales, să nu şi câştige?

Că doar, dacă în 1866, am preferat un principe german, devenit ulterior rege (în locul unui român de-al nostru), de ce la aproape un secol şi jumătate, timp în care am şi fost expuşi maltratării morale comuniste, cu consecinţe implicite, să nu alegem iar un neamţ, (dar de al nostru), fie şi ca preşedinte de republică?

Poate un transplant educaţional de natură germană, nu ne-ar pica rău!

Onu

 

 

 

 

 

 

 

10 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Politică

10 răspunsuri la „P 29, Saşii se întorc

  1. L a asta mă gândeam şi eu şi sper să fie cât mai mulţi care gândesc aşa, că, cine ştie, poate rupem lanţul care ne leagă de gândirea păguboasă din trecut. Nu că domnul în cauză ar fi străin de acea gândire, că şi el a mâncat aceeaşi pâine ca şi noi, dar poate în străfundurile conştiinţei sale mai are ceva din rigoarea unui sas. Deşi, gurile rele altceva chicotesc prin cotloanele Ardealului. Vom trăi şi vom vedea! Numai bine!

    • Aurelie, si cum sa te mai dezmierd?
      Simt căldura onestă a vorbelor tale, cum îmi pătrunde în fiinţă.
      Cât priveşte gurile rele, , ast e menirea lor:
      Să strige neobosit la lună.
      Mulţumesc, şi fie ca Puterea gândurilor noastre înţelepte să pogoare benefic asura tuturor.
      Toate binefacerile!
      Onu

  2. De ce nu? Bună întrebare… Poate e timpul să încercăm și altceva …

Lasă un răspuns

