P 69, Răuplatnicii

Cu alte cuvinte, răi de plată, pomanagii, cum pertinent, spunea maestrul Victor Rebengiuc, descurcăreţi, eufemistic spus. Mai direct, beţele-n roatele societăţii noastre, leprele din cauza cărora România nu merge bine.

Dacă par aspru, asta se datorează dezgustului faţă de unii semeni de-ai noştri, care îşi închipuie că sunt de capul lor.

Sunt efectiv mânios cu argumente procentuale. Concret, în blocul nostru, pentru luna în curs, cel puţin 30 la sută, nu şi-au plătit întreţinerea, iar unii au restanţe pe cel puţin un an de zile. Cauza este evidentă:

mentalitatea social- democrată, în sensul că li s-ar cuveni pomeni, de la stat, fără minima obligaţie de reciprocitate în responsabilitate.

Şi, pentru faptul, de a nu condiţiona social-democraţia de responsabilitate şi civilitate, mi se pare, că politicienii noştri nu-şi fac datoria şi contribuie absenteist, la perpetuarea acestei situaţii.

Cu părere de rău, pentru toţi aceia cărora social- democraţia este realmente necesară, sunt înclinat să apreciez viziunea Preşedintelui Băsescu, de a ne potoli cu stimularea mentalităţii cerşetoide a aşteptării pomenilor de la stat, de parcă statul este obligat să ne dea, fără a ne condiţiona de nişte îndatoriri de respect reciproc elementare.

Cum ar fi: plata întreţinerii, respectarea liniştii şi curăţeniei în spaţiile comune ale blocului:apartamente(faţă de vecini), lift, hol şi casa scării , uscătorie, terasă, împrejurimile blocului. În concluzie, vrei pomană de la mine, respectă-mă!

Îmi amintesc o scenă tandră:

O pereche, el şi ea, ne privesc trandafirii din faţa blocului.

După câteva cuvinte, pe care eu le-am crezut de admiraţie la adresa naturii, el se desprinde, de braţul ei, intră în spaţiul public, şi, vitejeşte, rupe câţiva trandafiri, dintre cei mai frumoşi.

Apoi, fălos, ca un cavaler comunist, îi dăruie gâsculiţei, mândră nevoie mare de trogloditul ei.

Am rămas fără grai, pentru că îmi venea să-i trimit undeva.

Şi ca să mă abţin, mi-am muşcat buzele, până la sânge.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Educaţie cetăţenească., Pagini de Jurnal

Lasă un răspuns

