P 77, Limbaj de premianţi!

În loc de motto:”Laudă-mă gură, cât şeful e-n fundătură!-Mixaj

Iniţial, titlul a fost „Limbaj cretinoid”, dar ca de obicei, soţia a intervenit convingător:

–„Nu, nu este de nivelul tău! Mai bine spune, „.. de premianţi”, că tot l-am auzit pe Gâdea înfoindu-se cu nu ştiu ce premii, primite recent”.

Soţia, ca stâlpul sau temelia căminului, are întotdeauna dreptate, aşa că am înlocuit „cretinoid” cu „de premianţi”

Dar, care-i problema?

Ieri, la nişte Ştiri, Andreea Berecleanu a prezentat un caz de banditism medieval, petrecut într-un bar, în nu mai ştiu care localitate din România.

Am reţinut faptul, nu pentru vandalismul lui hunic, ci pentru limbajul reporterului, care printre altele, a spus:

–”dacă făptaşii vor fi găsit vinovaţi, riscă cel puţin…, nu mai ştiu câţi ani de închisoare.”

Ce-ar mai fi fost necesar ca făptaşii să fie găsiţi vinovaţi:

un mort, un incendiu devastator?

Tulburarea liniştii publice şi distrugerea unor bunuri, nu trebuie reprimate?

Ce înseamnă civilitatea pentru reporterul respectiv?

Dar pentru coordonatorul de ştiri?

Dacă apar exprimări licenţioase sunt lăsate eterului?

Am reacţionat în sinea mea, şi pentru că, nu mai reţin de câte ori, anteniştii şi prozeliţii lor, subliminal instruiţi, au repetat obsesiv o greşeală de exprimare a Ebei.

Nu-mi pare rău că nu-mi amintesc vorba respectivă.

Dar cazul de ieri, mi-a amintit de vorba că „prostul nu e.. destul, până nu e şi fudul”.

M-aş fi aşteptat la o altă opinie, cum că spre pildă, huliganii respectivi să fi  fost lăsaţi judecăţii urbei, care împăciuităristă cum o dovedeşte proliferarea unor rele, ar fi fost la fel de „subiectivă” ca în cazul dosarului Telepatia.

Şi atunci, Antena 1 s-ar fi autosesizat, şi ar fi adus cazul spre ştiinţa CEDO.

Eee , prostii, că asemenea pretenţie, aş putea-o avea de la un corespondent al Scânteii, nu de la un premiant antenist.

Mă întreb: oare ăştia nu mai au şi ei câte o reciclare, nu mai sunt instruiţi, cum probabil vor fi fost.., în cazul Ebei?

O asemenea abordare, mi se pare a unui limbaj redus, şi nu vreau să cred că el aparţine Media Impact Academy.

Dar grija maniacal obsesivă avută pentru greşeala Ebei, ar trebui  măcar formal să se manifeste

în cazul unor exprimări inepte, precum cea relatată.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Educaţie., Pagini de Jurnal

Lasă un răspuns

