P 79, EDUCAŢIE la TVR 2

Motto:”Quid prodest?-aforism latin.

Aseară, la aprinderea veiozei de noapte, am surprins la TVR2, o secvenţă de teatru, de prost gust în stil boschetar. Cică o piesă. Cu înjurături birjăreşti, violenţă casnică, prost simulată, şi colac peste pupăză, în distribuţie şi Excelenţa sa Tamara Buciuceanu.

Cu o notă evident discordantă, faţă de sacrilegiul la care asistam. Mă veţi întreba, de ce am continuat să privesc?

Simplu, că în fondul meu sunt tot român. Şi aşteptam să văd ce rol, probabil de acelaş prost gust, îi fusese afectat Poliţiei, solicitate urgent pentru un caz de violenţă în familie.

Culmea, sosită cu oarecare întârziere, nici nu i se răspunde la interfon. Exasperat de pasivitatea Poliţiei (eu aş fi intrat , cu ajutorul unei scări de pompieri, printr-un geam, pe care nu ezitam să-l sparg, pentru îndeplinirea misiunii.) îi spun soţiei: –„Anunţă-mă, te rog, când intră Poliţia !”

Dar înebunit de grija femeii maltratate, revin neanunţat.

–„Nu au intrat?”

Însă ea, soţia schimbase deja canalul.

N-am spus nimic.

O înţelesesem, prin mine!

Vă întrebaţi poate ce mi-a venit?

Nimic, citesc despre publicitatea prin subliminal. Cică, ţi se aminteşte într-o doară despre un produs, şi când apare ocazia, te trezeşti cumpărând-ul, fără să te mai gândeşti.

Dar ce publicitate să facă înjurăturile din porcăria susamintită?

Soţia, prea răbdătoare cu mine, mai exploziv din fire, îmi răspunde, tachinându-mă uşor. –„Păi, când ţi-o veni să trânteşti vreo înjurătură, aminteşte-ţi de culturalizarea pe care ne-a făcut-o aseară, TVR2!”.

Mi-am amintit curând, vorba ei.

În timp ce-mi preparam o porţie de hrană crudă, lingura de lemn cu care lucram, mi-a căzut din vas, de câteva ori.

Atunci, aruncând-o furios, i-am spus… „să se ducă-n „pădurea din care fusese cioplită!”

Onu

6 comentarii

Din categoria Educaţie, Pagini de Jurnal

6 răspunsuri la „P 79, EDUCAŢIE la TVR 2

  1. :))) desi nu-i de ras, dar nu ma pot abtine, frumos articol, si cu ceva invatamine de tras.

Lasă un răspuns

