P 82, Maria şi Răzvan

La Kanal D, teleshopping „Te vreau lângă mine” de Gabriela Cristea.

Alt stil, total diferit de aerul de promiscuitate , de la unele posturi de tv.

Impresie personală, desigur relativă, şi de ne luat în seamă.

M-am uitat, curios fiind de publicitatea negativă făcută de un personaj evident ostil ei,Gabrielei, ajutat de confraţii altor tv.

Mi-a atras atenţia şi m-a stimulat feminitatea delicată a abordărilor.

Dacă bine am înţeles, formatul este un mod civilizat de socializare, în care acei care îşi caută ipotetic şansa în iubire, încearcă şi în emisiunea Gabrielei.

Şi meritoriu pentru ea, Domnişoara Gabriela, ţine bine în mână frâiele nu doar ale bunului simţ, ci şi ale tactului cuvenit unor relaţii civilizate între participanţi şi auditoriu.

Auditoriu destul de precar prin nondiscernământul relativ insolent manifestat.

Din care, volens nolens, tragi concluzia că în plan spiritual, în relaţiile femeie-bărbat, mai avem de învăţat.

Spre pildă, printre temerari, au fost şi nişte bărbaţi vârstnici, care după remarca Gabrielei au fost primiţi cu destulă ostilitate.

Partea dificilă, este că vehemenţa aparţinea unor doamne, destul de purii, şi de pociţele, cu toată sulemeneala în strat gros, de pe feţele lor necruţate de timp.

Şi mai ales puritane:

–„ce va zice lumea”,

–sau „candidaţii şi-au pus problema ce vor face, când vreunul din copii lor se va îndrăgosti şi va încerca să guste din fructul proaspăt, adus în casă?”

Ascultându-le pe bietele mironosiţe, m-am întrebat: vom evolua în mentalitatea relaţiei de respect reciproc femeie- bărbat, bărbat- femeie, în sentimentul strict afectiv uman?

A reduce totul la sex, la erecţie şi la tot arsenalul sexual, să fie nivelul de înţelegere al unor femei adulte, care cine ştie cum se vor fi comportat în existenţa lor, mi se pare de un primitivism inchizitorial.

Nu mai vorbesc de insolenţa unor băieţi, pe al căror chip nefinisat, se reflectă suficienţa.

Şi atunci, să te mai miri de cavalcada divorţurilor?

Oricum, moderatoarea postului, după exigenţele mele, în ciuda unor erori de exprimare, este cu câteva clase, deasupra pipiţelor cu morgă de emancipate.

Dar nu acesta este scopul titlului, ci dialogul dintre cei doi, Maria şi Răzvan, în care am descoperit un bărbat integru şi o femeie, adevărată .

Povestea lor nu o voi relua.

Cert este că am reţinut un episod educaţional fundamental.

Maria, poate în încercarea de a-i stimula orgoliul lui Răzvan, îi spune acestuia, ca o mărturisire, că în Italia, unde plecase la muncă, a avut o relaţie cu un alt bărbat.

Contrar aşteptărilor ei, Răzvan, parcă a luat foc.

Zadarnic a încercat ea o redresare. Fisura s-a produs, şi nu ştiu cum va fi refăcută, sau dacă va fi. Oricum, oricare va fi fost adevărul, ca o pildă, mi-am amintit un motto citit într-un roman „Tutunul”, al unui scriitor bulgar. „În viaţă, există adevăruri mai periculoase, decât minciuna”.

Şi, spre regretul meu pentru ea, Maria nu a respectat înţelepciunea aforismului bulgar, şi cred că asta o va duce la pierzanie.

Îmi pare foarte rău pentru ea!

În timp ce-l ascultam pe Răzvan, lovit parcă în moalele capului, de neinspiraţia ei, nutream un soi de simpatie pentru integritatea elegantă a caracterului său.

Şi chiar mă gândeam, că asemenea bărbat nu poate să nu fie remarcat de un suflet nobil.

Nu mi-am terminat bine gândul, când pe telefonul emisiunii sună cineva pe numele Veronica, solicitând că ar dori să-l cunoască pe Răzvan.

Iar Răzvan, spre amărăciunea mea pentru Maria, (după accent, o maramureşancă neaoşă) a acceptat.

Dramatic dialogul telefonic din emisiunea Gabrielei!

Dar pilduitor, ca o poveste dintr-o carte de religie.

Ştiu ce înseamnă zdruncinul sufletesc al geloziei, din suferinţa mamei mele, de aceea am fost marcat de această poveste.

Presupun că în privinţa suferiţelor sufleteşti, cărora pot fi expuşi, între bărbaţi şi femei, nu există diferenţe fundamentale.

De aceea, abordarea relaţiei de iubire, trebuie făcută cu esenţă de discernământ.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Educaţie, Pagini de Jurnal

Lasă un răspuns

