Şotii.

Conştiincios, ca tot sibianul, am plecat să votez.

Pe drum, grupuri insufletite, povestesc.

Aiureli.

Spre exemplu, ce poate să fie asta?

Un bătrânel, ţanţoş ca un cocoş, povestea grijuliu, rotindu-şi ochii în cap, unor doamne, zâmbăreţe ca două puicuţe, tocmai ieşite din ostreţe.

–„Doamne fereşte de neocomunistul mascat, în biserici prea cântat!”

Parcă vorbea de ducă-se pe pustii, aşa că mi-am făcut cruce în gură, cu limba. În secţia de votare, o doamnă mă ia de braţ şi respectuos, mă întreabă cum mă numesc.Îmi dă buletinul de vot, ştampila şi-mi urează succes.

Am avut nevoie, că eu aveam în minte, un întreg rebus :7 case, 5 neveste, coabitare, cocoş, securist, secuime, regionalizare..Nimic din toate acestea.

Dau să ies şi să spun că nu-i complet ce mi-au dat.

Mă răzgândesc, şi mai recitesc numele fără porecle propagandistice.

M-am oprit asupra unuia care cică n-a avut nici o amantă, în viaţa lui. Le lua de nevastă, ca să le păstreze pudoarea.

La ieşire, îi fac semn poliţistului

Zic: –”am votat, dar vreau să ştiu pe cine!”

Şi-i arăt pe unul cu vreo cinci nume.

–„Dânsul este fostul premier?”

–Da, da, se învioreză tipul, aţi votat foarte bine!”

Şi suspiciunea de pe chip, i s-a spulberat.

Onu

4 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Politică

4 răspunsuri la „Şotii.

Lasă un răspuns

