Tot în Şotii

Zilnic, soţia îmi dă lista de cumpărături. Nu că nu ar avea încredere în memoria mea, dar ştie:

  1. că nu ezit să iau tot ce-mi place, şi
  2. că dacă văd o lucrătoare comercială aparte, intru în vorbă cu ea, şi, gata cu cumpărăturile zilei.

Şi ca orice soţie model, îmi aplică toate subtilităţile artei comunicării.

Spre pildă, de când a observat că îmi place emisiunea Gabrielei Cristea” Te vreau lângă mine” şi vede că nu mă prea las plecat la cumpărături, pentru a mă despărţi de calculator, se apropie de mine, fredonând provocator, şi aplaudând în ritmul impus subliminal de Tavi Clonda Band, refrenul:”Te vreau lângă miine, te vreaaauu lângă miiine!” Este semnalul reflex al pericolului să pierd începutul emisiunii respective. Şi atunci, parcă zbor. Las şi calculator, las totul, şi alerg la Mega Image, să fiu acasă la ora 13.30, când Gabriela Cristea, cu un gest plin de tandreţe este anunţată de logodnicul ei Tavi, solistul emisiunii.

Dar, de ce Gabriela?

Simplu, emisiunea ei este un reviriment de bun augur al bunului simţ în divertizmentul media românesc.

Decât promiscuitatea de la unele posturi, când pentru audienţă, doar că nu asistăm la cine ştie ce „vita-verite”, prefer :”Te vreau lângă mine!”

Concret, cu un tact specific unei feminităţi pilduitoare, Gabriela, începe emisiunea, cu un memento!

Îl rezum:

”Înainte de a începe, vă reamintesc rugămintea:”Fără indecenţe!”. Altfel, nu voi ezita să vă invit să părăsiţi gradena!Fapt la care nu a ezitat, deşi invitaţii săi sunt de o civilitate, prin care eu constat că noi, ca naţie, nu suntem pierduţi ca triadă: trup-minte- suflet/spirit.

Dar şarmul emisiunii, dincolo de spiritualitatea moderatoarei, constă în viul personalităţii accentuate a participanţilor.

E o delectare sufletescă, deosebit de subtilă.

Asist la teme de capodopere, care-l aşteaptă pe un Hugo, Balzac, Zola, Flaubert, Tolstoi, Gogol, Cehov, şi, vaai ce n-ar mai scoate Creangă, Panait Istrati, Sadoveanu, Rebreanu, Agârbiceanu, Gala Galaction.

Onu

6 comentarii

Din categoria Educaţie., Pagini de Jurnal

6 răspunsuri la „Tot în Şotii

  1. interesant, asupra mea nu are același impact această emisiune dar respect opinia fiecăruia….. caci de aia e democrație, nu?

    • Mihai,multumesc! Cu sau fara democratie, n-ai dori ca in Tara, frivolitate sa nu mai fie?
      Sa fie ca la Iohannis, „fapte, nu vorbe!”, care ar insemna o alta Romanie?
      Ca asa zisa democratie, sa nu fi doar o emancipare in superficialitate si in atingerea „sfintelor moaste?”
      Ca sa ma exprim eufemistic?
      Onu

      • Când spun respect opinia fiecăruia nu înseamnă că o și împărtășesc. Nu înseamnă că n-o analizez, că n-o trec prin filtrul gândirii, nu înseamnă că nu am o opinie diferită.
        Însă, uite, sunt perfect de acord cu tine că vreau : „ca in Tara, frivolitate sa nu mai fie” , „Sa fie ca la Iohannis, “fapte, nu vorbe!”, care ar insemna o alta Romanie” , „Ca asa zisa democratie, sa nu fi doar o emancipare in superficialitate si in atingerea “sfintelor moaste”.
        Dar cu siguranță oi avea și puncte de vedere diferite de ale tale iar asta e ok, căci suntem diferiți. 🙂
        Unul dintre lucrurile pe care nu-l suport în media este propagarea micimii oamenilor la rang de valoare.
        Hai o zi excelentă!!!! 🙂

      • Cred ca ai dreptate, dar sa definim termenii, cum spune Voltaire editorilor sai.Un semnal de alarma, fie si anemic, precum al meu, trebuia tras. Aluzia mea, de care ma bucur ca te-ai prins,tinde sa aiba un efect antitetic.
        Daca asa zisul divertizment mediatic, nu-si da seama de nocivitatea lui, poate va reflecta asupra pildei date de Gabriela Cristea.
        De fapt, opinia mea este ca pe un influientabil, trebuie sa-l protejezi de elementul care-i poate dauna.
        Iar nevoia noastra de glume pentru a parea destepti in „descurcareala” nu este de bun augur.
        Onu

  2. Bine, ești convingător, mă voi uita la următoarea emisiune și-ți comunic impresii. În principiu eu cred că de fapt noi gândim la fel vis-a-vis de promovarea nonvalorilor, adică spunem un NU hotărât, doar că eu neurmărind această emisiune decât uneori în treacăt nu am văzut partea bună a lucrurilor.
    Hai o zi bună ! 🙂

Lasă un răspuns

