Spre Rusia sau spre Vest?

Ieri, în timp ce dârdâiam înebunit de frig, în aşteparea tramvaiului, am trântit o înjurătură la adresa acestuia. Un şcolar, la fel de rebegit de aşteptare, ca şi mine, îmi spune zâmbind:

–„Nene, dar tramvaiul nu merge singur, aşa că degeaba îl înjuri, dacă vatmanul lui nu respectă programul!”. Subit, m-a cuprins o căldură plăcută, pe care doar emoţia pură ţi-o poate da. L-am luat de mână, şi i-am spus:–„Puştiule, ai dreptate, ce zici de-o prăjitură, să ne mai încălzim?” Vizavi, era o cofetărie arabă cu dulciurile specifice .Nici n-am comandat bine , că a şi apărut tramvaiul în staţie.

Intervenţia puştiului, mi-a amintit o discuţie avută cu musafirii mei, în duminica turului doi al prezidenţialelor. Ipoteze, că va ieşi Ponta, ba nu, că Iohannis, şi tot aşa. Mi-am susţinut varianta Ponta cu argumentul că orientarea spre vest este un mod gândit din dorinţa de căpătuială fara efort, şi deci, fondul orientării rămâne tot spre est/Rusia.

Am încercat argumentul că vrem vestul, ca o iluzie.., că fără „lucrul bine făcut” nu vom avea şansa „prosperităţii vestice”

Că doar cu „wow” , „Valentines day”, „OK” şi alte maimuţăreli stilistice, fără o disciplină în respectarea orarului depoului de tramvaie, pe care trebuie s-o facă tot românul curgându-i saliva după Vest,

nu va reuşi nici Preşedintele Iohannis, cu toată deviza lui prusacă:”Fapte, nu vorbe!”.

Vom tot da câştig de cauză oracolului A3, care în loc să ne mobilizeze la responsabilitate în ceea ce priveşte disciplina socio-economică, ne menţine în acel „dolce vita”, cum că vezi doamne doar din cauza corupţiei pe care numai ei o combat, ar merge prost şi tramvaiele în ţară.

O lecţie primită de la un copil şcolar, care priveşte cu bunul simţ necesar, nealterat, civismul românesc.

Onu

2 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, râsu-plânsu

2 răspunsuri la „Spre Rusia sau spre Vest?

  1. Si totusi Romania este tara lucrului bine facut. A tuturor lucrurilor negative bineinteles: a hotiilor, a minciunilor, a eludarilor de orice fel a tuturor legilor scrise si nescrise si chiar ale bunului simt.

Lasă un răspuns

