Cine încală Legea, Oficial?

                         În ţară, Legea se încalcă.

                         De cine oare, şi pentru ce?

Sunt nevoit să plec urgent la Galaţi. Sun la gară să văd ce trenuri am. O voce foarte amabilă, îmi dă toate informaţiile. O mai întreb dacă pot beneficia de biletele gratuite, conform Legii 118.

Nu, îmi răspunde, momentan, numai handicapaţii şi..,( nu mai reţin ce categorie).

Dar am deja , prin lege, biletele gratuite şi pentru clasa I.

Vocea i se înăspreşte, amabilitatea devine bolovănoasă.

–„Domnule, cum v-am spus. Acestea sunt dispoziţiile”.

O înţeleg, şi renunţ să mai întreb de unde vin acele dispoziţii.

Funcţionara respectă un ordin dat de cineva.

Cine l-o fi dat? Un şef probabil.Care dacă decide încălcarea unei legi, este cel puţin un guvernamental, şi o face în baza unor dispoziţii secrete, să nu afle talibanii…, poate…

Probabil nu este înregistrată dispoziţia respectivă.

Şi pentru operativitatea nepăgubirii noului buget, s-a transmis telefonic.

Costul biletului de 69 de lei, nu este o pagubă pentru mine.

Şi nici nu cred că cfr-ul, recte bugetul Naţional ar fi suferit, pentru că nu mi l-ar fi plătit el, oricât de social-democrat ar fi regimul Ponta.

De fapt, Legea ar fi fost dată pe timpul mandatului Preşedintelui Emil Constantinescu.

Indiferent însă de legiuitor, problema care mă frământă în aceste momente este:

– În afară de infractorii îndeoşte cunoscuţi, cine-şi mai permite să încalce LEGEA?

Când vor fi genetic înlăturate aceste năravuri comuniste?

Onu

13 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, râsu-plânsu

13 răspunsuri la „Cine încală Legea, Oficial?

  1. Toţi cei care dispun de lege! De la primul ministru până la cel mai mărunt funcţionar, toţi nesocotesc legile, pentru că se poate şi li se permite! Atât.

  2. Si de ce nu faci o sesizare undeva ?

    • Cristina, nu m-am gândit, dar sincer, şi dacă mă gândeam, tot nu făceam.
      De ce?
      Nu ştiu!
      Mulţumesc, perfectă întrebarea, şi probabil în răspunsul afirmativ la ea, stă rezolvarea .
      Onu

      • De multe ori asteptam schimbări , dar nu facem nimic pentru. Daca toti am face sesizări de cate ori ne lovim de neregularități, poate s-ar plictisi de noi si ar face lucrurile sa mearga. Vorba aia: pe dreptatea mea pana in pânzele albe :))

  3. Cristina, nu te pot contrazice, însă în felul meu am fost un promotor al ideilor tale, în ambientul profesional, dar conscinţele au fost penibile.
    Nu sunt un resemnat, dar pentru că am o fire dârză, înţeleaptă, am ales să fac pasul înapoi, în aşteptare.
    Din păcate, îngenuncheat uneori, am ales aşa zisa prudenţă exprimată în maniera din posturi.
    Mulţumesc pentru comentariul excelent!
    Onu

  4. „Oficial ne merge bine”. Acum cativa ani pe ruta Bucuresti-Tulcea se putea circula cu bilete gratuite si cu aceesi firma de transport doar dinspre capitala spre Tulcea. Nici acum nu mi-e clar (desi am o banuiala) cine proceda legal. Sa nu mai spun ca inainte de 1989 (ca o ciudatenie) pe o anumita ruta biletul de dus avea alt pret decat cel de intors.

    • Pe langa multumesc, pentru faptul ca ai amintit cuvantul Tulcea, imi sta pe limba intrbarea:”esti cumva dobrogean?Te intreb foarte serios, ca si eu sunt dobrogean , iar eu am o teorie speciala naiva asupra chimiei locului de bastina.Cat despre ciudatenia unor preturi, am senzatia certa ca este opera unor la fel de ciudati.
      Onu

      • Da, sunt nascut in judetul Tulcea si sunt mandru ca sunt dobrogean la fel de mult cum sunt mandru ca sunt roman. Sunt curios sa aflu acea teorie. Noapre buna!

      • Multumesc,tot din judetul Tulcea sunt si eu, iar teoria este putin naiva. In spiritul „chemarii strabunilor”, In sensul unei afinitati biochimice, precum legea combina’iilor chimice. Purt[m ]n noi, energia loculu, care ne atrage permanent, sau ne face sa nu ne simtim bine ambiental, in locuri cu energii contrare .Am observat,in ceea ce ma priveste, asemenea similitudini.
        Somn usor!
        Onu

      • Multumesc,tot din judetul Tulcea sunt si eu, iar teoria este putin naiva. In spiritul „chemarii strabunilor”, In sensul unei afinitati biochimice, precum legea combinatiilor chimice. Purtam in noi, energia locului unde ne-am nascut, care ne atrage permanent sau ne face sa nu ne simtim bine ambiental, in locuri cu energii contrare.
        Am observat,in ceea ce ma priveste, asemenea similitudini.
        Somn usor!
        Onu

Lasă un răspuns

