Circ de prost gust

Cred că multor români le place tot ce este de prost gust. Sau nivelul de cultură şi de educaţie e atât de scăzut, iar nevoia spirituală este atât de mare, încât înghit orice porcărie mediatică. Posibil, azi toată materia cenuşie, nevoia spirituală din televiziune este axată pe infracţionalitatea politică.

Nu ştiu voi, dar eu când văd nişte indivizi cu aere forţate de români neaoşi, debitând tot soiul de banalităţi, susţinuţi frenetic, de un râs fals, înregistrat de la o turmă artificială, probabil gras plătită, dacă s-a pretat la o asemenea prestaţie ingrată, simt că-mi pierd respectul şi preţuirea de sine, patriotică.

Dar nu cred să existe o nevoie spirituală românească , cum nu le place maimuţelor să nu imite.

Audienţa acestor pseudoartişti, care compromit noţiunea de artă, presupun că nu este de neglijat.

Altfel, exploatatorii lor, ar scoate din program asemenea porcării, similitudini între şanţul rural, şi căminul cultural comunist.

Sau poate că, diferenţa de rating e prea mică, şi nu merită?

Şi mai bine ne complacem într-o convieţuire mizerabilă, aducătoare de bani, unora, şi de bucurii sufleteşti, vai mama lor, nouă?

Ori eu, exagerez?

Şi românul, prea plin de sine, asemenea omului necăjit, care îşi îneacă necazul în băutură, îi place să-şi bage capul în sticla media, care îi oferă totul gratis, fără nici un efort de gândire?

Veţi spune:”dacă nu-ţi place, schimbă canalul!”

Aşa e, îl schimb, dar asta mă şi educă?

Mă învaţă să-mi aleg conducătorii, să scăpăm de marota că avem şefii pe care-i merităm?

Păi dacă nu discernem şi nu respingem, ce ni se bagă pe gât, şi nu de către străini, ci tot de către ai noştri, de ce ne mai curg balele după prosperitatea occidentală?

Articolul este un protest la mizeriile teatrale tv, gen „La bloc”, „O mărit pe mama soacră”, şi câte altele, de s-ar umple şi groapa Glina.

Mizerii insidios prezentate pe media audio-vizuală, cu veleităţi educaţionale, probabil.

Onu

4 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, râsu-plânsu.

4 răspunsuri la „Circ de prost gust

  1. uneori și eu am impresia că unii nu mai vor să gândească, se complac în ideea de a gândi alții pentru ei,exact cum spui tu „fără să facă efort de gândire” … mai pe scurt ne complacem în prostire cu bună știință

    • Corect, Rică, uimirea mea este alta. Că ne complacem, de jos în sus, în a accepta o goană zoologică după bani. Iar dacă le-o spui direct, cine sunt cei mai ofensaţi?
      Tocmai sprinteorii aceştia şchiopi. Părerea mea este că dacă am deveni mai implicaţi în a gândi pragmatic., pragmatic, şi nu conjunctural, ne-am apropia de răceala germană, dar şi de nivelul lor de trai şi de civilizaţie. Şi nu am avea, timp de pierdut cu aceasta Glina media. De fapt, ştii ce mi se pare semnificativ? Voiculescu este unde este, e drept, „politic”, Adrian Sârbu, şeful Pro tv, este întrebat pentru datoriile pe care le are la stat,din impozite, Diaconescu a încercat şi el politica.
      Iar daca le iei programele, observi aceeasi subcultură generală.
      Să existe vreo legătură, cu apetitul nostru nonliberal?
      Şi cu văicăreala fără jenă?
      Onu

  2. 100% de acord. Efortul de a „trece dincolo de noi” e prea mare.

Lasă un răspuns

