Aripi de vis /Eul şi Egoul

Fără să ştim, viaţa ne poartă glumeţ

Pe aripi de vis, in care, ne împotolim, ades.

Iar la ore de bilanţ,

Trist constatăm că ne-am constrâns de bunăvoie

La o viaţă fără altă noimă decât iluzia sterilă, de “milă”

Aşa-mi spunea deunăzi Eul, reproşându-şi papagalic Egoul.

Am vrut între ei să intervin

Pacea să o restabilesc

Într-un ecilibru relativ senin,

Când Eul animat de vise..

De Ego, brutal contrazise, mă întreabă disperat

Ce să facă…

–“Eu cum aş fi procedat?”

Îi mărturisesc senin…

Că această luptă, m-a istovit, fără să ştiu..deplin.

Încerc filozofic să-i explic:

“–Cum, între Eul răzvrătit pe Egoul îndârjit

Primul mereu a cedat,

Să nu îşi fi reproşat,

Că neom s-a comportat.

Rezultatul… Orice pas înapoi

L-a târât mulţi ani în abisul neputinţei

“Când Cugetul… nejustificat în teama de păcat a cedat .

Şi astfel, multe şanse a ratat.

Pilda:

“Când faci prea mult caz de morală,

Sigur rămâi cu traista goală.”

Onu

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de Jurnal, Poezie.

Lasă un răspuns

