Crâmpeie, 5

  1. Cui pe cui….Motto:”Nu ajuta, dacă nu ţi se cere!-aforism evreiesc.

Dimineaţă..La uşa blocului, cineva se chinuie să scoată un cărucior cu un copil.

Amortizorul interfonului, o blochează în uşă. Sar, ţin uşa şi iese.

Nici măcar n-a întors capul să vadă cine a ajutat-o.

Mai târziu, ca un făcut, ocazia se repetă.

Rămâne blocată în uşă.

Se uită la mine cu ochi aspru, dar nu o observ.

–„Domnu.., vă rog, nu mă ajutaţi?

–„Nu doamnă, când am făcut-o dimineaţă, nici nu v-aţi uitat, ca şi cum vi s-ar fi cuvenit.

Ei, uite, că nu vi se cuvine, că nu sunteţi educată!”

Am ajutat-o totuşi!

Cu ochi strălucitori, mi-a mulţumit, scuzându-se pentru dimineaţă.

.–„Cu plăcere, dar nu uitaţi, că a mulţumi este şi un gest de respect de sine”.

Cu o clipire prelungă, mi-a dat de înţeles că totul e bine.

Onu

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de Jurnal, Proză scurtă

Lasă un răspuns

