De „dulce turcesc”

Motto:”Dura lex sed lex” –maximă latină străveche.

În traducere pentru cei în concepţia cărora respectarea legii este „facultativă”, ar însemna:

”legea-i lege, trebuie să i te supui, oricât de aspră ar fi”.

La tv kanal D am văzut o ştire despre abuzul unor poliţişti asupra unor localnici, care ar fi voit în mod paşnic, să nu respecte dispoziţia de a nu transforma zona riverană a unui lac local, înr-un mic paradis local sezonier („resort”).

Mi-a atras atenţia tărăboiul iscat de atitudinea poliţiştilor în încercarea de a aplica respectarea legii, în contextul local respectiv.

Ştirea, televizată, mi s-a părut un afront adus altor televiziuni, care vorbesc insistent despre datoria justiţiei de a respecta litera legii. Ori eu consider că Poliţia locală, tocmai a făcut o încercare practică de respectare a acesteia, în folosul actului legislativ, şi, de ce nu, şi în consolidarea bunului simţ de care trebuie să dăm dovadă când este vorba de neîncălcarea spiritului legii .

Acu, eu fiind un tip greţos de riguros, nu ştiu dacă am relatat corect faptele, iar în cazul că nu, luaţi-o ca pe o parabolă dintr-o carte de religie.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de Jurnal, râsu-plânsu.

Lasă un răspuns

