EMOȚIE…

Nu știu defini emoția. Cert este că pentru mine exprimă o stare de bucurie, care aureolează clipa de fericire. Te simți bine, radiezi, exulți, pur și simplu.
Nu știu de care chakră aparține. Sau de care glandă endocrină.
Poate de suprarenale, sub imboldul hipofizei.Sau poate de hipotalamus, în subtilitățile sale .
Cert este că fără emoție, clipa este ca o floare fără parfum, ca un sărut virtual. Trăirea clipei este palidă.
Dar ce mi-a venit cu emoția? Tocmai astăzi de Sfântul Ioan?
Ei, aici e baiul, cum zice parcă Ardeleanul. Ajung la Farmacia mea. Sunt conservator în deprinderi. Nu mă schimb după moftul ipocriziei mondenității. Când intru, ca la comandă, farmacistele au dispărut. Nedumerit, încerc să-mi explic ce se întâmplă. Nu-mi termin gândul, când brusc, apar patru fete, ținându-se de mână cu brațele ridicate și cântând Mulți Ani trăiască. O dată, de două ori, de trei ori. Nedumerit, înțeleg că manifestarea este pentru Sfântul Ion, care sunt eu.
La sfârșit, m-a sărutat fiecare , cu urarea de rigoare. Aci intervine emoția. Cea care dă farmec clipei. Bucuria trăirii. Nările îmi sunt străpunse de numeroase înțepături, ochii se încețoșează, iar inima.., inima, ce să spun: bate nebunește, neștiind ce să creadă, ce este cu ea. Pun mâna în dreptul ei s-o liniștesc, și reușesc îngăima cuvintele:

-Doamne, Doamnelor, ce surpriză ! Nu am cuvinte să vă spun, inima mi-a luat-o razna, simt tensiunea ca o furtună!
Cum să vă mulțumesc, pentru gestul inedit?
-Să-i luăm tensiunea, spune șoltic una dintre ele: 15 cu 9.
– Fetelor, îl credem, conchide colega ei. Dar nu.., trebuie verificat!
După câteva minute de conversație, verificarea: 14 cu 7.5.
– Da, măi, a scăzut. A fost sincer!
Sunt mândru de sensibilitatea mea confirmată.

Recunoscător, mă gândesc la rându-mi la o surpriză. Le ofer o sticlă de șampanie.
Cu aceeași seninătate ca în timpul urării, îmi mulțumesc, dar mă refuză. Le înțeleg, și nu mă supăr. Ne despărțim în urările de Sfântul Ioan, și bezelele inerente.
EMOȚIA s-a petrecut la Farmacia TINOS, de pe bulevardul Dimitrie Cantemir.
Onu

16 comentarii

Din categoria Pagini de Jurnal, Proză scurtă

16 răspunsuri la „EMOȚIE…

  1. La multi ani, Onule! Cu intatarziere, dar nu-i bai,sper!

  2. M-a apucat emotia si m-am balbait „in scris”!

Lasă un răspuns

