Lăcomie sau necugetare?

Volodia, colegul meu de cămin, uneori, când îl întrebam cum se simte, îmi răspundea invariabil: scverno! Mereu am presupus că înseamnă execrabil, și nu m-am uitat în dicționar.
Azi însă, am simțit nevoia să răaspund precum Volodia. Adică, mizerabil. Și știți de ce? Din cauza necumpătării, a supraîncărcării stomacului cu mâncare.
Apoi, culmea, m-am culcat deși în ciuda recomandărilor medicale, că în timpul somnului, digestia este încetinită, iar mâncarea, pur și simplu rămâne în stomac, asemenea unui balast, inflamând mucoasa gastrică de o manieră de parcă ți se descompune stomacul, iar tu te dezagregi.
Coșmar, ce mai.
Nici nu am avut starea să scriu acest articol, pe care l-am tot amânat, în speranța unei ameliorări. Nici vorbă, de aceea , în mod altruist, aștern aceste rânduri, cu îndrumarea insistentă, de a vă feri de astfel de momente. În timp ce scriu, mă întreb unde mi-a fost mintea, de ce nu am aruncat surplusul de mâncare, de ce nu l-am păstrat în frigider?
Și apoi, dacă mai trăisem experiența indigestiei somnului postprandial, de ce nu am rezistat tentației clipei plăcerii siestei?
Aștern cu multă obidă aceste rânduri. Și cu speranța, că valoroșii mei prieteni și cititori, dacă eventul, au asemenea momente de lipsă de înțelepciune, să încerce să le evite,rezistându-le.
Pentru că, nimic nu poate fi mai plăcut, decât conștiința valorii de sine, în fața propriilor slăbiciuni.
Onu

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

