Mirare…

De când mă știu, m-a FASCINAT SIGURANȚA EXPRIMĂRII nevinovate. Aceeași stare mi-a creat-o Premierul Cioloș, prin cuvântul său rostit la finalul Ședinței Senatului, în cursul căreia, a primit o muștruluială de parcă se făcuse mai mic, de când l-a creat Bunul Dumnezeu.

Și nu cred că Divinul, ne-a dat un premier neînsemnat ca stat.
Cred.., mai degrabă, sunt convins, că Domnia Sa și-a neglijat propriul statut fizic, la fel cum o face cu statutul de premier, lăsându-se pe mâna unor încercări neverosimile, de îndreptare a unor gafe atitudinale ale subordonaților săi.
Cert este că văzând situația Premierului, nu m-am mai mirat de disprețul față de românul obișnuit, a cărui obediență în aspirația sa către înțelepciune, parcă ar stimula asemenea tratamente. Nu încerc să emit niscaiva aprecieri, nefiind în miezul problemelor.
Constat concizia adevărurilor proverbelor, pe care, nefiind literat, nu o pot dezvolta în modul dorit. Pot însă spune, că ieri, am văzut viu și calm, fenomenul Revoluției franceze, în care umbrele retorilor acesteia, cum ar fi ROBESPIERRE, DANTON și MARAT, și-au exprimat menirea în apărarea pașnică a libertății dreptului la liberă exprimare.
Și, spre mândria mea, am văzut un popor civilizat, care discerne semnificația momentului istoric, care știe păstra măsura bunei cuviințe și a echilibrului. Și, deși, în sinea mea, mă temeam de clipe de exagerare, la final, am răsuflat ușurat, că ROMÂNUL rămâne demn, și echlibrat, indiferent de momentele emoționale prin care trece.
Și sunt convins, că această stare de echilibru se va transmite firesc, astfel încât să priceapă oricine, că trebuie să fim respectați, și că nesăbuințele, nu țin la noi.
Onu

3 comentarii

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

3 responses to “Mirare…

  1. Salut Onu !
    Prea frumos ai vorbit iar a mai adauga si eu ceva,
    mi-e tare frica ca voi gafa ! 🙂
    Asa ca-ti spun doar atat:
    – FELICITARI si-o DUMINICA minunata ! 🙂
    Aliosa.

Lasă un răspuns

