DOAMNE DE EXCEPȚIE. PERCEPȚIE…

Cultul admirării Universului feminin cred că este congenital.

Era probabil normal, ca înțelegerea mamei mele, de profesie moașă comunală, față de femeile de la țară, care nășteau  în condiții precare,  să mi se fi transmis sub forma unei admirații apreciative, ca pe frumosul divin,  dătător de viață .

Aceasta a determinat  probabil declicul ca  aseară, să trăiesc intens, față de Primarul Craiovei, Lia Olguța Vasilescu. și jurnalista Sandra Stoicescu, momente de profundă admirație  a feminității. Frumusețe emoționantă, Cultură, Erudiție maternă nativă, Sensibilitate spontană, Fermitate  nebănuită, surprinzătoare, le-am regăsit emoționat în dialogul spontan al celor Doamne. Nu știu dacă am văzut sau doar am simțit în ochii mei, umedul cald al lacrimilor de mamă umilită în fața copilului, prea mic să  perceapă vicisitudinile unei vieți absurde și aberante.

Cert este că, am retrăit momente de admirație și apreciere, pentru firea umană feminimă, care  așa cum nu este înfrântă în demnitatea sa, pentru apărarea copilului de ghearele ingratitudinii Firiii,  la fel  este de  demnă,  în protejarea sa, tocmai pentru ca Odraslei sale și ale altor mame, să nu le fie jenă de acele ființe care le vor fi dăruit viața.

Cam aceasta este percepția  pe care am trăit-o la Emisiunea Sandrei Stoicescu, alături de Primărița Craiovei, filolog de profesie.

O emisiune pilduitoare, sensibilă, delicată, din care sper să se fi tras învățămintele cuvenite întregii românități.

Onu

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

