EVREICA

Pe site-ul garbo.ro, am găsit proverbul evreiesc:

  1. Nu deschide un magazin până când nu știi cum să zâmbești.

Mi-am amintit atunci, un incident petrecut la Moscova, unde eram aspirant. Într- zi aglomerată, intrând în autobuz, m-am împiedicat, și am căzut grămadă, peste o călătoare, care în loc să facă mutre de mare doamnă ofensată, a zâmbit.

Un zâmbet discret, dintr-o strângere de ochi, care parcă nu se mai termina. Apoi, s-a ridicat și mi-a oferit locul său cu o amabilitate pe care am crezut-o  glumă.

Refuzînd-o destul de jenat de situația în care mă aflasem,  a insistat, luându-mă de braț, cu același zâmbet îmbietor.

Așa ne-am cunoscut.

Spre jena mea,  nu i-am reținut numele, așa că va îi voi spune Eva.

Am invitat-o la mine, în cămin.

A acceptat, spre surprinderea mea.Era în Ajun de Rrevelion. Mi-a spus că este evreică, studentă la Medicină, și m-a invitat la ea în Cămin, să întâmpinăm împreună,  Noul An.

Apoi, a plecat, să facă pregătirile necesare.

Seara, au început tentațiile Noului An, și nu m-am mai dus la Eva.

Dimineață, sunt trezit din somn, de ciocănituri discrete în ușă.

Buimac,  deschid ușa , în fața căreia… , Eva.

Cu același zâmbet protector, mă întreabă dacă mi-a fost rău.

În fața inocenței ei, m-am jenat să invoc ceva, și i-am povestit cum m-am pierdut în iureșul unui vals. A intrat în cameră, a încuiat ușa , m-a îmbrățișat, și mi-a spus degajat:

-nu-i nimic, și pe mine m-a luat iureșul.

Dar vreau să recuperăm: vrei să fii Adam?

M-am lăsat în vâltoarea invitației.

Onu   

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

