Avem nevoie de modele? / Eu, Deea, în pragul majoratului / 2

Un final de fragment, extraordinar: Aceasta este Anna. Şi ea este a mea, este a noastră… (…). Mulțumesc mult, Corina! Rar mi-a fost dat să citesc o introspecție psihologică, atît de amplă. Aș spune, exhaustivă!
Onu

Casa care adăposteşte gânduri • Editura Excelsior Art

cred2d3

(…)

Asta este Anna: hipnotizată de puterea libertăţii.
De o mie de ori mi-am pus întrebarea: oare cum e lumea proiectată în imaginaţia ei?
Cred că nu vreau să ştiu.
Ceva totuşi, pentru a respecta adevărul, recunosc: Anna are destul rafinament şi curaj pentru a fi specială, pentru a nu se lăsa încadrată în vreun tipar…
Iată, am ajuns, din păcate, exact în punctul de unde am plecat: acuz, judec.
Perfect.
Să încep cu începutul: ce a făcut Anna atât de diferit, de neconvenţional, încât a devenit o problemă?
S-a eliberat de sub teroarea familiei.
Nici nu se putea altfel!
Prin structură, e noncomformistă şi independentă…
Şi ce? Nu sunt şi alţii înscrişi în această categorie şi rămân, cât de cât, sociabili şi normali?
Sunt! Numai că ea are un mod parşiv, – ea îi spune original – de interpretare a noţiunii de independenţă: se strecoară cu mişcări derutante printre…

Vezi articol original 1,075 de cuvinte mai mult

1 comentariu

Filed under Diverse ...

One response to “Avem nevoie de modele? / Eu, Deea, în pragul majoratului / 2

  1. Pingback: Avem nevoie de modele? / Eu, Deea, în pragul majoratului / 2 — Madi şi Onu Blog – Literele sufletului meu

Lasă un răspuns

