MÂNDRIE DE EVREICĂ

Aseară, am comutat de pe A3, pe TVR1, unde am ascultat un excelent grup vocal, în limba idiș veche. Moment în care mi-am amintit de fericite momente moscovite. Eram în timpul aspiranturii, când, viața mea se desfășura între  experiențe, în Ucraina,  și biblioteca LENIN, din Moscova.Depre acest lăcaș imens, de studiu, nu pot pronunța superlativele necesare. Sunt efectiv depășit de grandoarea Instituției. Cert este că mă aflam într-un loc, unde condițiile pentru  aspirația către instruire , atingeau pentru mine, apogeul.Civilizația și  Reciprocitatea,erau mână în mână.  În pauze, mă plimbam, conversam liniștit cu cititorii, ascultam muzică la căști, sau admiram minunile plastice expuse pe holurile imense. Într-o zi, am schimbat căștile de audiție muzicală, cu o cititoare. Mignonă, cu ochi mari, căprui și adânci, iar mâinile, mici, albe și delicate, parcă erau exponate arhitecturale.  Ne-am zâmbit, mulțumit, și comunicarea  a fost asigurată. Am aflat apoi, că este studentă la medicină, și evreică. Înainte de plecarea din bibliotecă,am cinat în bufetul acesteia, și ne-am întâlnit la mine în Cămin. Au urmat clipe de basm. Acum, povestindu-le, mă întreb dacă imaginația nu se înflăcărează prea mult. În Ajun de An nou, m-a invitat la ea la cămin, să întâmpinăm împreună, Noul nostru An. Am promis.., dar în seara respectivă, după câteva păhărele de vodcă, și în iureșului unduirilor valsului rusesc, am uitat promisiunea făcută..  A doua zi, sunt trezit de bătăi discrete,în ușa camerei  de cămin. Somnoros, deschid, și rămân  perplex. În cadrul ușii, cu un aer ușor trist, Evreica. Ne-am așezat pe marginea patului, și cu o îngrijorare abătută, m-a întrebat cum mă simt. Am mai schimbat cîteva cuvinte,apoi, cu un aer demn, s-a  ridicat, și mi- a urat toate cele bune.

Am sperat că vom fi prieteni, o viață. Dar se pare că intuiția,mi-a jucat o festă.

A ieșit  la fel de demnă,  cum intrase.

Rămas singur, nu am știut, dacă să regret, sau să-mi fie rușine.

Am izbucnit, pur și simplu, în plâns.

Onu

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

