Înțeleg!…

După experiența puțin hazlie a postului de ieri, când cineva a crezut că-l acuz, am înțeles, de ce KAFKA A DECIS SĂ-ȘI ARDĂ MANUSCRISELE NEPUBLICATE. NOROC  de prietenul său de a i le fi ascuns pe unele.

Fără a fi  KAFKA,TOT  IERI, AM AVUT GHINIONUL  întâlnirii unui caracter suspicios, care , întâmplător, l-a justificat pe strălucitul evreu ceh.  Neavând o implicare trăită în acel reproș, am tras concluzia de rigoare: nici un nume, oricât de simpatic, mi-ar fi!

Fără vreo legătură cu cele de mai sus, ieri, întorcându-mă de la medic, mi s-a întâmplat o ciudățenie.  O doamnă aparent respectabilă, mă oprește cu următorul  reproș:

-Nenorocitule, te faci că nu mă mai cunoști? Și cu copilul, cum rămâne?

–Care copil? Întreb eu surprins, dar, o sclipire hazlie, m-a făcut să înțeleg penibilul riscant al situației.

-A, da, scuză-mă, nu te-am observat, eram cufundat în gânduri!

-Cufundat.., fire-ai tu al naibii!

Marcat de abordarea   fără noimă, am avut inspirația  să mă scuz, și să promit, că mâine, la aceeași oră , voi reveni, să –mi povestească despre copilul imaginar invocat.

– Bine, ai noroc, azi, sunt în toane bune, te aștept. Pe mâine! Și a plecat, încântată, că am crezut-o. Seara, am auzit la tv, că umblă liberi, pe străzi, tot soiul de alienați, care pot deveni și agresivi. Înseamnă că am scăpat ușor, și nu m-am mai dus la întâlnirea promisă.  TOT seara, primesc un telefon de la o cunoștință, care printre hohote satisfăcute de râs, mă întreabă:

-Ce faci speriosule, de ce n-ai venit la întâlnire? Păcat, Prietenei mele, i-a plăcut de tine. Cică ești sperios rău de tot.

-Asta așa este, dar eu am crezut-o plecată de acasă, și mi-am luat măsuri de precauție.  Are probleme cu picioarele?

– Nu, s-a prefăcut, să fie credibilă.

– Înseamnă, că m-ai lăudat în fel și chip, dacă i-ai trezit interesul asupra mea.

Un ciocănit în ușă, m-a făcut să întrerup discuția. Poate o voi continua, dacă șugubeața mea prietenă, mă va suna, sau, cine știe, mă va vizita!

De la glumeți, te poți aștepta la orice.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

