Din vis

În fiecare dimineață, deschid fereastra, și întind mâna plină cu boabe de mei, sau pâine, vrăbiuțelor  de pe pervazul acesteia.

Gheruțele lor, ca  și gâdilatul pliscurilor care îmi ciugulesc din palmă, îmi conferă senzații fiziologice, pe care poate, le percepi numai  în momente intime.

Sunt miraculoase reacțiile celulelor organismului.După ce mi-au ciugulit, cu încercări suplimentare, tot din palmă, sunt cuprins de fiori specifici, și mă gândesc  pios, ce bine este să faci bine.

Dar recunoștința unora dintre ele, este imprevizibilă.

Îmi apar și în vis, încercând să-mi povestească  de-ale vieții lor. Dușmanul lor necruțător, uliul, pîndește vigilent, și orice umbră, poate deveni fatală pentru ele.

Își strânge aripile într-o formă aerodinamică, și, ca un proiectil, le cade în spate, fără scăpare. De aci, orice umbră aeriană, le îngrozește. În timp ce-mi povesteau, simțeam, că totul are un tâlc, un of pe cale să fie exprimat. De felul meu sunt delicat, și las lucrurile în ritmul lor. E mai plăcut, mai încărcat în emoții.

–Onu, mă lovește cu aripa una din ele.

Vrei să ne ajuți cu ceva?

– Da, draga mea,  cu ce aș putea-o face?

Știi, când ne atacă uliul, și îl vedem din timp, ne salvăm, dar tragem o spaimă grozavă.

De câteva ori însă, n-a fost uliul, ci niște gunoaie, aruncate de locatari, de la etaj. Îți dai seama prin ce momente de groază trecem?

Poți tu să –i rogi, să n-o mai facă?  Ne-ai ajuta foarte mult.

-Știu eu, am răspuns gânditor. Să mă uit, și când voi vedea un caz, am să-i rog.

Aseară, stăteam pe banca din fața blocului, când persoana cu care vorbeam, a sărit ca arsă. Cineva, de la etaj, aruncase un muc de țigară nestins. Mi-am zis în sinea mea, că poate vrăbiuțele au dreptate. Dar nu știu cum să procedez. Suntem liberi, avem conștiință civică.  Pare jenant să te adresezi, cu:

Nu vă mai aruncați gunoaiele pe fereastră!

Rămâne să mă mai gândesc.

Poate nu era unul din bloc?!

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

