Strada

Nu am o mare admirație pentru aglomerație. Unii, se simt în ea, ca în elementul lor. Strigă, vociferează, clamează, cu fețele transfigurate, de mă îngrijorează sănătatea lor. Alțiii, sunt tăcuți, privind încrâncenat, unui gând al lor,care dacă ar fi ca în basme, ar întoarce alegerile înapoi, să gândească și răzgândească , înainte de a nu pune ștampila pe viitorii perdanți. Eu unul, nu vreau alegeri anticipate.

Sunt mlțumit cu ce a ieșit. Ceva care să încerce să ne ridice din coada economică a Europei, și din gurile care ne deplâng ipocrit- propagandistic,  nivelul de trai. Dimineața, când încercând să trag o gură de aer curat, și mă uit la omul de serviciu, sunt oripilat de câte deșeuri domestice sunt pline tomberoanele.

Să fie oare ,expresia unui nivel de trai execrabil, a risipei, a necugetării, a subcalității și a subcantității nivelului de trai?

Nu!

Admir strada, jurnalistic, pentru că îmi ridică TONUSUL MORAL, ca un paragraf de literatură captivantă.

Încerc să trec  la lecturi mai elevate, de textele din abecedar, sau ale claselor primare.

Mă străduiesc, pe măsura  neputinței mele, să înțeleg sâmburele rațional al motivației ieșirii în stradă.

Și chiar dacă sunt deficitar în  a atinge nivelul unor stradali, îmi spun creștinește, făcându-mi cruce:

-Domnul a dat…, Fie Domnul lăudat! Nu-mi pot îngădui să greșesc prin autoînchipuire.

Cum că Domnul Isus, atotputernic  fiind, și având susținerea Tatălui, nu a beneficiat , și s-a supus caznei    încrâncenate, populare.

Cred că a fost pilduitoare, Demnitatea SA.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

