Curaj teribil

Când vezi pe câte  unul, mic și colțos, proptindu-se belicos , în fața ta, nu știi ce să crezi.

Să-l iei în serios, sau să-ți vezi de drum.  Personal, prefer să cred că mi s-a părut, și merg mai departe.

Pe stradă,  însă, am observat ceva, ce mi s-a părut demn, de tot interesul. Potaia,sau mai real, cățelușa din lesa câte unui bătrân sau bătrâne, la vederea tot a unei potăi, căreia, ca statură, abia îi ajunge la genunchi, se zbate și se agită în lesă, de-ai zice că l-ar face praf, dacă spre nenorocul dulăului respectiv, n-ar fi  în lesă.

Șansa dulăului, stă în înțelepciunea stăpânului potăii, de a fi scurtat prudent lesa, spre a evita masacrul. De fapt, nu trotuarul-scenă  a unor asemenea teribilisme, mă interesează, ci abilitatea moderatorului de talk-show politic , de a-l proteja de ridicol, pe cel din Opoziție, dezlănțuit  împotriva PSD-ului sau a lui Dragnea.

Când însă, moderatorul  nu reușește, încerc să o fac singur, trândind o sudalmă,  și lovind  cu palma, canapeaua pe care mă aflu.

Spre nenorocul său, Pușa, care se credea în siguranță, lângă mine, sare speriată, și miaună, ca și cum mi-ar spune:

– Ce ai, băi nene, ce ți-am făcut?

Înduioșat de spaima ei, o mângâi, și cu buzele țuguiate, îi transmit un sărut împăciuitor.

-Așa-i, draga mea, în politică. O mai dăm în canapea, ne mai trece, iar compătimim, iar ne trece!

Somnorasă,  Pușa  nu cred că m-a mai luat în seamă.

Onu

 

Lasă un comentariu

Filed under Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

