Nea Marin,

Nu este vorba, despre actorul miliardar, Mărin, ci de un fost colaborator de-al meu. Omul Șefului, și, bineînțeles, Șeful, eram eu. De felul său,  Nea Marin, era așa cum îl botezase Marx, în voluminosul său Capitalul:- proletar.

Și sigur căruia îi lansase

apelul de:

– Proletari,din toate țările,uniți-vă!

Și s-a unit Marin al meu, cu Șeful de Secție, căruia îi turna  în urechi tot, după convingerea că Informația  este nu doar sănătoasă, ci și benefică.

Odată devenit șeful  lui ,  Nea Marin, a încercat să-și schimbe adrisantul.

A făcut-o ușor, ca în Caragiale, fără nici un stres, dar n-a reușit.

Îl simpatizam, cu toată ticăloșia lui de turnător, dar doar atât.

Într-o zi, când beam și ne veseleam, de ziua unui coleg,   Nea  Mărin, se uita prelung la spatele armonios al soției mele,  și-i făcea cu ochiul , unui coleg , parcă  în genul:

-Ce zici? Tare, nu?!

L-am văzut,  l-am înțeles ,  și  brusc, mi-avenit poftă, să mai ciocnesc un pahar cu el.

Numai că, sub imperiul emoției, i-am cam trântit muchea fundului paharului, de țeastă,  încât , i-a sărit și puțină băutură, pe chelia insolentă.

–Hai noroc,  Nea Marine, și să fim deștepți,  i-am rânjit eu, amenințător,   dirijindu-i privirea, către posteriorul soției mele.  Mi-a dat de înțeles,  că – i  este clar,  ștergându-se precipitat,  de băutura, care-i căzuse din pahar, pe țeasta  indiscretă.

Din semnul mustrător, făcut cu arătătorul, pricepuse,  că respectul de sine,  este o permanență  și  în cazul unei agape aniversare, intime.

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

