Laleaua

Ieri, mi s-a întâmplat un lucru extraordinar.Mergeam mângâiat de razele palide ale soarelui. Mă  gândeam că vine primăvara. Asemenea iubirii, când nici nu te aștepți, brusc, o elevă de clase mari, în uniformă, mi  se așează în față , cu un zâmbet larg , și o floare de lalea, pe care mi-o oferă. Azi, Liceul Gh. Șincai, împlinește 125 ani și, cu această ocazie, îngădui-ți-mi vă rog , să vă ofer această floare.

O lalea albă,  tija căreia, era prinsă în fundă, cu o bentiță roșie.

Plăcut surprins, am acceptat, într-un zâmbet larg. Uimită, cred, de receptivitatea mea, eleva a continuat:

-Și dacă  acceptați,  am dori să  facem împreună,  o poză.

Până să răspund, am simțit  lipindu-se delicat, de umărul meu, obrazul unei alte eleve din grup. Mulțumiri degajate,  și fiecare, ne-am văzut de treaba noastră.

La înapoiere, ca într-o ecranizare, ne-am reîntâlnit.  M-au văzut cu laleaua în mână, și mi-au zâmbit. Le-am spus că o voi pune în apă,  pentru  conservarea clipei plăcute .Le-am mai și rugat, să reitereze evenimentul care ne-a prilejuit cunoștința.  Mi-au repetat cu aceeași seninătate specifică Universului feminin, că este ziua înființării Liceului lor, Gheorghe Șincai.

-Mulți Ani, în continuare, am încheiat eu, făcându-le, la rându-mi,  o  bezea,  cu firul de lalea, oferit .

Nu știu cum  au receptat elevele, momentul, dar pentru mine, a fost mirabil.

Onu

2 comentarii

Din categoria Diverse ..., Pagini de jurnal. Proza scurta.

2 răspunsuri la „Laleaua

Lasă un răspuns

