Japoneza

Năzuința mea de a cunoaște O FATĂ CU OCHI OBLICI, ERA CÂT PE CE, SĂ SE ÎMPLINEASCĂ , ACUM CÂTEVA ZILE. M-A ÎMPIEDECAT O ROMÂNCĂ. Vorba vine, pentru că după mine, era o mahalagioaică de cartier, pusă pe gâlceavă, cu orice preț.

Intru într-un magazin, să plătesc o factură . Trei case, trei cozi.

Mă așez cuminte, la  una din ele.  Alături, la altă coadă, un chip cu trăsături specific asiatice.

Intru nonșalant în vorbă, întrebând-o :

-Asia?

 Îmi răspunde prompt, cu zâmbetul specific orientului.

-Japonia!  Cu bruma schilodită de engleză, încerc înjghebarea unei conversații. Delicat, fata îmi răspunde, într-o română ca engleza mea. Eu renunțasem la coada  unde, înaintea mea,  era o așa zisă doamnă de cartier.

Locuitor de cartier și eu, comit eroarea fatală de a neglija prezența doamnei dinaintea mea, din rândul la care renunțasem, și merg la o casă unde se terminase rândul. Ghinion, așa zisa doamnă, credea că este dreptul dânsei, și după ce-mi servește o morală  specifică,  se înfige la casă, înaintea mea.

 Nu-i răspund, să nu fac o impresie neplăcută japonezei, și merg la casa unde așteptasem înainte. Plătesc, și mă gândesc revoltat, la stafidă. Revoltă atât de îndrăcită, încât am uitat de japoneză. Mi-am amintit câteva clipe după, dar m-am jenat să revin la magazinul respectiv, să reiau discuția distrusă de concetățeana mea simandicoasă.

 Și acum, îmi rod unghiile, de ciudă.

 Vă imaginați?

 O japoneză surâzătoare, încântată poate, de un exercițiu de conversație în limba română.

Onu

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

