Ce atâta conversație?

-Mă plictisesc rău de tot, îi spun vecinului meu.

–Ești fraier, îmi răspunde. Când ai Parcul Tineretului lângă tine?

-Tocmai de aia, că nu îndrăznesc să socializez! Când să vorbesc, mă bâlbâi, și am impresia că mă fac de râs.

–Păi dai impresia că ești un fricos, și nu le vei invita la tine, să conversați  fără prejudecăți.

– Cum adică?

– Simplu, nici o vorbă, fără faptă! Tu nu știi ce incitantă este curiozitatea?

-Ba  da, dar dacă nu-i curioasă?

– Ei, aci nu mai știu, uită-te și tu la fața ei , zâmbește-i timid, și asta-i va da curaj.

Iar orgoliul este unic, fără deosebiri de gen.

–Încerc să-mi ascult prietenul, și arunc primul zâmbet. Sunt privit de parcă aș avea rujeolă.

Nu-i nimic, îmi zic, mai încerc. Se spune că perseverența învinge. Dar ghinion, nu mai apar decât bărbați. Sunt nedumerit, pentru că auzisem, că noi bărbații suntem relativ minoritari, față de Doamne.

Revin acasă și îi spun vecinului.

–Păcat! Ai avut ghinion. Încerci  și mâine. Alegi, la un butic, o carte, conversezi ce ar putea conține, și când apare o cumpărătoare, o întrebi dacă a citit-o, te mai uiți la un titlu, și aștepți să spună și ea ceva.

-Și dacă ea nu.., eu ce fac?

–Te uiți lung după ea, înseamnă că n-ai interesat-o.

-Deci, trebuie s-o și interesez?

– Desigur! Ia -ți și tu niște aere de persoană importantă, formează și un număr de telefon, vorbește cu un aer aferat, și urmărește efectul.

–Bine, și dacă nici un efect?

-Atunci, pleci acasă, înseamnă că ești condamnat la singurătate. Și te culci.

– Dar fără cărți, nu se poate?

-Ba da, dar fetelor, le plac băieții citiți, să nu-și irosească timpul.

–Atunci, mai bine citesc o carte din bibliotecă. Și, după ce termin  biblioteca, ce fac?

– Mergi la biblioteca publică!

Cred că prietenul meu mă tachinează, dar are și dreptate.

– Ce-o fi așa de greu să faci cunoștința unei Doamne pentru conversație?

Și  apoi, ce atâta conversație?

Onu

Scrie un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal. Proza scurta.

Lasă un răspuns

