Sine die

Am citit expresia, pe undeva, și mi s-a părut, că folosind-o, voi  părea mai deștept decât îmi închipui eu, în nesăbuința  orgoliului personal. Acum un an și ceva, după decesul soției, îi împrumut cuiva o carte.

–Până când? Mă întreabă el !

-Fără termen, până o citești. Adică, sine die, cum spuneau  latinii!

A trecut anul, a mai trecut ceva și din următorul, și îl întreb pe individ, dacă a citit cartea.

–Da, îmi răspunde el ,încântat.

-Atunci, te rog să mi-o restitui!

-Dar mi-ai dat-o sine die!

–Întocmai, fără termen precis, să o poți citi în liniște,și să-ți extragi și niște notițe, din ce-ți place.

Mi-a stat pe limbă, să nu-l întreb, dacă nu cumva, și-a făcut biblioteca de care se laudă, din cărți împrumutate de la alte cunoștințe, cum sunt și eu.

Dar, întrucât mi-am propus, să evit zona conflictuală, m-am abținut cu succes.

Nu sunt sigur, dacă-mi voi recupera cartea.

Și nici de la fratele său.

Cred că aceluia, o să-i propun să-i cumpăr una cadou, în locul alei mele.

Sunt însă destul de derutat, de întrebarea:

– Uitarea îi ajută pe unii, la acumulare/îmbogățire?

Onu

Un comentariu

Din categoria Pagini de jurnal Pamflet.

Un răspuns la „Sine die

  1. 69

    Nu-i uitare, e nesimtire! Iar pt tine invatatura, ai dat, ti-ai asumat riscul! In orice caz, nesimtirea n-are scuza si nici nu créd ça imbogateste, dimpotriva ! Nu-ti bate capul,ni se intoarce exact ceea ce oferim mai devreme sau mai tarziu, bun sau rau!

Lasă un răspuns

